Vícejazyčné standardní formuláře
| Položka situace | Popis situace |
|---|---|
| 1. Identifikační číslo návodu: | |
| 2. | |
| 3. Název: |
Vícejazyčné standardní formuláře do zemí Evropské unie |
| 4. Popis: |
Dne 16.02.2019 nabylo účinnosti nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/1191, o podpoře volného pohybu občanů zjednodušením požadavků na předkládání některých veřejných listin v Evropské unii a o změně nařízení (EU) č. 1024/2012. |
| 5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.): |
Fyzická osoba, které se týká matriční zápis, členové její rodiny, její sourozenci a zmocněnci těchto osob a u úmrtí fyzická osoba, která prokáže právní zájem, která žila se zemřelým v době jeho smrti nebo která je vypravitel pohřbu |
| 6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace: |
Na vydání vícejazyčného standardního formuláře má nárok fyzická osoba, které se týká matriční zápis, členové její rodiny, její sourozenci a zmocněnci těchto osob a u úmrtí fyzická osoba, která prokáže právní zájem, která žila se zemřelým v době jeho smrti nebo která je vypravitel pohřbu. |
| 7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace: |
Podání žádosti o vydání Vícejazyčného standardního formuláře |
| 8. Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit: |
Vícejazyčný standardní formulář vydává matriční úřad, který vydal matriční doklad. |
| 9. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit: |
Jednotlivé matrikářky Odboru matrik a státního občanství |
| 10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou: |
- průkaz totožnosti žadatele (OP, cestovní doklad, event. řidičský průkaz, cizinci průkaz o pobytu na území ČR), |
| 11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici: |
Formulář "Žádost o vydání vícejazyčného standardního formuláře" získáte v úřední dny (pondělí a středa) na Odboru matrik a státního občanství, Praha 5, Štefánikova 13, 15, 1. patro a na webových stránkách ÚMČ Praha 5: |
| 12. Jaké jsou v této situaci správní poplatky a jak je máte uhradit: |
100 Kč v hotovosti. |
| 13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení: |
30 dní |
| 14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu: |
- |
| 15. Jaké další činnosti jsou po vás jako žadateli požadovány: |
- |
| 16. Můžete využít tuto elektronickou službu: |
Žádost nelze vyřídit elektronicky. |
| 17. Podle kterého právního předpisu se postupuje: |
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/1191, o podpoře volného pohybu občanů zjednodušením požadavků na předkládání některých veřejných listin v Evropské unii a o změně nařízení (EU) č. 1024/2012. |
| 18. Jaké jsou související předpisy: |
- |
| 19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují: |
Pokud ÚMČ Praha 5 žadateli - fyzické osobě - nevyhoví v plném rozsahu, vydá o tom rozhodnutí. Účastník řízení se může proti rozhodnutí odvolat do 15 dnů ode dne jeho oznámení k Magistrátu hlavního města Prahy (oddělení matrik, státního občanství, voleb a územní orientace odboru živnostenského a občanskosprávního, Jungmannova 35/29, Praha 1). Odvolání se podává prostřednictvím ÚMČ Praha 5. |
| 20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností: |
§ 79a zák. č. 301/2000 Sb. |
| 21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně: |
- |
| 22. Potřebujete se k věci dozvědět víc? |
Kontaktujte Úřad městské části Praha 5, Odbor matrik a státního občanství. |
| 23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to: |
- |
| 24. Související životní situace a návody, jak je řešit: |
- |
| 25. Za správnost návodu odpovídá útvar: |
Odbor matrik a státního občanství |
| 26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní: | Klára Charvátová Janatová |
| 27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: |
01. 01. 2025 |
| 28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost: |
01. 01. 2025 |
| 29. Datum konce platnosti návodu: | |
| 30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace: |
- |