ŽÚ – Nadměrný hluk nebo vibrace v provozovně
Položka situace | Popis situace |
---|---|
1. Identifikační číslo návodu: | |
2. | |
3. Název: |
ŽÚ - Nadměrný hluk nebo vibrace v provozovně |
4. Popis: |
V případě obtěžování obyvatel nadměrným hlukem nebo vibracemi může každý občan České republiky podat podnět. Prověřuje se, zda jsou dodrženy požadavky stanovené v § 30 odst. 1 a § 32 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů. |
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.): |
Každý občan, který je obtěžován nadměrným hlukem nebo vibracemi. |
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace: |
Prověřit, zda jsou splněny požadavky stanovené v § 30 odst. 1 a § 32 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů. |
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace: |
Podnět je možné podat písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem. |
8. Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit: |
S podnětem se obraťte na příslušnou krajskou hygienickou stanici nebo územní pracoviště v místě, kde se zdroj nadměrného hluku nebo vibrací nachází. |
9. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit: |
Následující kroky, které budou k vyřešení vaší záležitosti prováděny, vám sdělí příslušný odborný pracovník. |
10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou: |
Podnět musí obsahovat sdělení, o jaký zdroj obtěžování se jedná, kde je umístěn a kdy vás nejvíce obtěžuje (den v týdnu), ve které denní či noční době. |
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici: |
Předepsané formuláře nejsou stanoveny. |
12. Jaké jsou v této situaci správní poplatky a jak je máte uhradit: |
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. |
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení: |
Lhůty jsou řešeny v souladu se správním řádem. |
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu: |
Provozovatelé zdroje nadměrného hluku nebo vibrací. Limity hluku v chráněném vnitřním prostoru staveb z hudební produkce provozovny umístěné uvnitř budovy: |
15. Jaké další činnosti jsou po vás jako žadateli požadovány: |
Další činnosti nejsou stanoveny. Spuštěním základních registrů ode dne 1.7.2012 se zásadním způsobem mění obvyklé postupy orgánů veřejné moci. Podle zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů, by úřady neměly po účastnících řízení požadovat doložení údajů vedených v jednotlivých registrech. |
16. Můžete využít tuto elektronickou službu: |
Podnět můžete na příslušnou krajskou hygienickou stanici zaslat v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem. Případný dotaz můžete zaslat na e-mailovou adresu místně příslušné hygienické stanici (pro oblast Prahy a Středočeského kraje): |
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje: |
Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů Nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací |
18. Jaké jsou související předpisy: | |
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují: |
Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se správním řádem. |
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností: |
Při porušení § 30 odst. 1 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, může orgán ochrany veřejného zdraví podle § 84 písm. b) pozastavit výkon činnosti, pokud při ní byly porušeny povinnosti v ochraně veřejného zdraví, a to do doby odstranění závady. Při porušení § 32 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, může orgán ochrany veřejného zdraví podle § 84 písm. m) pozastavit provoz nebo používání zdroje hluku a vibrací, je-li to nezbytné k ochraně veřejného zdraví, a to doby odstranění závady. Dále může orgán ochrany veřejného zdraví vydat rozhodnutí o pokutě povinné osobě. |
21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně: |
Jaké jsou limity hluku v chráněném vnitřním prostoru staveb z hudební produkce provozovny umístěné uvnitř budovy? Podle § 11 odst. 3 nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací se hygienický limit maximální hladiny akustického tlaku A stanoví (pro hluk šířící se ze zdrojů uvnitř budovy) součtem základní hladiny maximálního akustického tlaku A L Amax = 35 dB ve dne a 25 dB v noci. |
22. Potřebujete se k věci dozvědět víc? | |
23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to: |
Národní referenční laboratoř pro komunální hluk Ministerstvo zdravotnictví České republiky |
24. Související životní situace a návody, jak je řešit: |
Související právní předpisy: zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů |
25. Za správnost návodu odpovídá útvar: |
Odbor živnostenský a občanskosprávních agend |
26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní: | |
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: |
01. 09. 2016 |
28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost: | |
29. Datum konce platnosti návodu: | |
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace: |