Vyřizování stížností, připomínek, podnětů
| Položka situace | Popis situace |
|---|---|
| 1. Identifikační číslo návodu: | |
| 2. | |
| 3. Název: |
Vyřizování stížností, připomínek, podnětů |
| 4. Popis: |
Podněty, připomínky a sdělení jsou podání občana, jimiž se domáhají ochrany svých práv, chráněných zájmů, případně upozorňují na nedostatky v činnosti orgánů MČ Praha 5. |
| 5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.): |
fyzická osoba |
| 6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace: |
Stížnost Podněty, připomínky a sdělení je podání vztahující se k samostatné působnosti města, které se bezprostředně dotýká individuálních zájmů stěžovatele, případně veřejného nebo jiného společného zájmu, či upozorňuje na nedostatky v činnosti orgánů města a domáhá se nápravy těchto nedostatků. Záležitosti týkající se spokojenosti života na území MČ Praha 5 v souvislosti s udržováním veřejných prostranství, parků a ploch, nebytových prostor, bytů ve vlastnictví MČ a dalších. Písemná stížnost, připomínky, podněty - bez formuláře |
| 7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace: |
Písemné podání se zasílá poštou nebo podává přímo v podatelně MČ Praha 5 – Úřadu MČ Praha 5. |
| 8. Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit: |
Úřad městské části Praha 5 |
| 9. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit: |
úřední budovy MČ Praha 5 – Úřad MČ Praha 5, |
| 10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou: |
Občanský průkaz, cestovní pas |
| 11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici: |
Bez formuláře. |
| 12. Jaké jsou v této situaci správní poplatky a jak je máte uhradit: |
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. |
| 13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení: |
Stížnosti se řeší ve lhůtě do 60 dnů, |
| 14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu: | |
| 15. Jaké další činnosti jsou po vás jako žadateli požadovány: | |
| 16. Můžete využít tuto elektronickou službu: | |
| 17. Podle kterého právního předpisu se postupuje: |
Vnitřní organizační předpis ÚMČ Praha 5 - Směrnice pro vyřizování stížností. |
| 18. Jaké jsou související předpisy: |
Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů |
| 19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují: |
V případě, že stěžovatel nesouhlasí s vyřízením stížnosti dle ust. § 175 SŘ, může podat stížnost na vyřízení jeho podání nadřízenému orgánu (MHMP) prostřednictvím Úřadu MČ Praha 5 |
| 20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností: |
Sankce se neukládají. Na základě výsledku šetření jsou přijata příslušná opatření. |
| 21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně: | |
| 22. Potřebujete se k věci dozvědět víc? |
Stížnost nepodávejte, pokud se chcete bránit proti vydanému rozhodnutí. Proti němu je možné využít řádné opravné prostředky, nejčastěji podat ve stanovené lhůtě odvolání. |
| 23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to: | |
| 24. Související životní situace a návody, jak je řešit: | |
| 25. Za správnost návodu odpovídá útvar: |
Odbor KTA - oddělení kontroly a stížností |
| 26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní: | Bc. Dobromila Dubinová |
| 27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: |
26. 01. 2022 |
| 28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost: |
26. 01. 2022 |
| 29. Datum konce platnosti návodu: | |
| 30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace: |