Systemizovaná pracovní místa

Datum interpelace:
17. 12. 2019
Datum odpovědi:
15. 01. 2020
Interpelující:
RNDr. Daniel Mazur, Ph.D.
Interpelovaný:
JUDr. Kateřina Černá

Interpelace:

Interpelace

Adresát: tajemnice ÚMČ Praha 5

Vážená paní doktorko,

Podle Vašich slov bylo k 30.9.2019 – tedy zhruba ke konci mého 10-měsíčního působení ve funkci starosty a konci asi 3-letého působení Vašeho předchůdce Bc. Josefa Žebery ve funkci tajemníka ÚMČ Praha 5 – v úřadě zaměstnáno 7 pracovníků bez zařazení do systemizovaných míst, a tedy navíc vzhledem k počtu 330 systemizovaných pracovních míst (SPM) platnému po celou dobu od voleb 2018.

Když návrh navýšení počtu SPM předkládal ve Finančním výboru JUDr. Peter Klein v roli pověřeného tajemníka, vysvětlit tu část nárůstu o 7 SPM zhruba takto: „Už teď je v úřadě veden větší počet celých a částečných úvazků, který dohromady tvořil 7 plných úvazků nad schválený počet SPM“. To je poněkud jiné vysvětlení (ekvivalent 7 plných úvazků vs. 7 pracovníků), než které jste uvedla na dnešním zasedání ZMČ Vy. V obou případech se nabízí otázky, která pravidla byla tímto vyšším počtem pracovníků porušena a zda je na místě vyvození osobních zodpovědností. Mám proto tyto otázky:

1) Prosím proto o sdělení, která z formulací je přesným popisem situace.
2) Počítáte při výpočtu počtu zaměstnanců resp. počtu ekvivalentů plných úvazků mezi „zaměstnance úřadu“ i pracovníky s DPČ nebo DPP? Pokud ano, jakou změnu v počtu „dohodářů“ proti roku 2019 před Vaším nástupem plánujete?
3) V kterých odborech se podle Vaší analýzy tyto „nesystemizované úvazky“ vyskytovaly? Prosím o poskytnutí názvů pracovních míst, odpovídajících výší úvazků (v procentech nebo počtu hodin za měsíc) a dat nástupů pracovníků, pro které nebyla opora v SMP.
4) Kdy podle Vaší analýzy došlo poprvé překročení počtu 330 SMP počtem skutečných zaměstnanců (resp. počtem skutečných plných úvazků)?

Velmi Vám děkuji za poskytnutí těchto informací a přeji mnoho zdaru ve vedení a zlepšování úřadu naší městské části.

Zdraví Daniel Mazur

Odpověď:

INTERPELACE od RNDr. Mazura

Počet systemizovaných míst v Úřadu MČ Praha 5 – odpověď na interpelaci RNDr. Mazurovi

Vážený pane zastupiteli,

v návaznosti na Vaši interpelaci ze dne 17.12.2019, prostřednictvím které jste se odkazem
na počet systemizovaných míst v době Vašeho působení ve funkci starosty na MČ Praha 5 a působení tehdejšího tajemníka Úřadu MČ Praha 5, Mgr. Josefa Žebery v počtu 330 systemizovaných míst a jeho navýšení o 7 systemizovaných míst si Vám dovoluji sdělit následující k Vámi položeným otázkám:

1) Sdělení, která z formulací je přesným popisem situace
2) Zda je počítáno při výpočtu zaměstnanců resp. ekvivalentů plných úvazků mezi „zaměstnance úřadu“ i pracovníky s DPČ nebo DPP? Pokud ano, jakou změnu v počtu „dohodářů“ proti roku 2019 před Vašim nástupem plánujete?
3) V kterých odborech se podle Vaší analýzy tyto „nesystemizované úvazky“ vyskytovaly? Požadavek na poskytnutí názvů pracovních míst, odpovídajících výši úvazku (v % nebo počtu hodin za měsíc ) a dat nástupu pracovníků, pro které nebyla opora v SMP
4) Kdy podle analýzy došlo poprvé k překročení počtu 330 SMP počtem skutečných zaměstnanců (resp. počtem skutečných plných úvazků)?

Citace ze zápisu ZMČ:

Odpověděla bych na růst počtu zaměstnanců. Dělala jsem si podrobnou analýzu. K 30. 9. 2019 bylo 7 zaměstnanců přijato bez toho, aniž by byli zařazeni v systemizaci. Z 15 lidí 7 zaměstnanců je srovnání nepořádku z minula, to znamená zařazení do systemizace.
U dalších 8 systemizovaných míst jsem se zajímala o navržená rozšíření. Začnu odborem dopravy. Ve spolupráci s oddělením přestupků dopravy v klidu mám předloženou analýzu, kdy pro srovnání r. 2018 a r. 2019 zpracování výzev z r. 2018 je 17719, v r. 2019 je 78352, vybráno za r. 2018 bylo 7949 tis. Kč. v r. 2019 to bylo 20938 tis. To je předpoklad na r. 2020, bude ještě rozšířen, i počty správních řízení, které tomu odpovídají, budou rozšířeny. Proto se navyšuje počet dvou tabulkových míst.
S tím souvisí třetí tabulkové místo, které se promítne na odboru ekonomickém, který bude zpracovávat záležitosti, které projdou z odboru dopravy.
Další místa z těch osmi jsou tři tabulková místa, která se navrhují na odboru majetku a investic. Jsou to tabulková místa pro realizaci investičních akcí.
Jedno tabulkové místo je v odboru územního rozvoje, protože tady se navrhuje zřídit koordinátor dopravy.
Zbývá jedno tabulkové místo na odboru legislativním a právním. Tento člověk bude zařazen na výkon činnosti veřejných zakázek.
Z navýšení, které vypadá početně hodně, jen část je na nová systemizovaná tabulková místa. Jak přebírám Úřad, budu kontrolovat jednotlivé věci, ale těch 7 lidí tady v minulosti bylo přijato bez toho, aniž by někdo kontroloval, zda měli tabulková systemizovaná místa.
Tolik k rozboru navýšení počtu zaměstnanců k dnešnímu datu. Děkuji.

ad 1)
Ke zmiňovanému vyjádření JUDr. P. Kleina se nelze vyjádřit s ohledem na to, že neexistuje zápis z jednání Finančního výboru.
V ÚMČ Praha 5 bylo nad rámec schváleného počtu SM vedeno 7 plných úvazků, nicméně s vyšším počtem zaměstnanců (5 plných úvazků, z toho 1 úvazek byl tvořen dvěma zaměstnanci na úv. 0,5) a v rámci usnesení RMČ č. 42/1293/2019 ze dne 30. 10. 2019 byla schválena 2 SM (2 plné úvazky), tj. interní auditor a tiskový mluvčí.
ad 2)
Při výpočtu počtu zaměstnanců se nezapočítávají pracovníci vykonávající činnosti v rámci dohod konaných mimo pracovní poměr.
ad 3)
Nesystemizované úvazky se vyskytovaly v odborech:
Odbor matrik a státního občanství
– nástup zaměstnance mimo systemizaci od 18. 4. 2019
úv. 1 (40 hodin za týden)
– asistentka vedoucí odboru (v systemizaci pozice č. 61/1)
Odbor územního rozvoje
– úv. 0,5 (20 hodin za týden)
– referent oddělení územního rozvoje (v systemizaci pozice č. 92/3)
– jedná se pouze o doplnění do úvazku 1 počínaje 1. 11. 2019
Odbor Stavební úřad
– zaměstnanec na MD/RD byl zařazen mimo systemizaci 1. 5. 2018
úv. 1 (40 hodin za týden)
– referent povolování staveb I. (v systemizaci pozice č. 171/6)
Odbor dopravy
– nástup zaměstnance mimo systemizaci od 1. 10. 2019
úv. 1 (40 hodin za týden)
– referent oddělení přestupků dopravy v klidu (v systemizaci pozice č. 144/15)
Odbor školství
úv. 0,5 (20 hodin za týden)
– referent oddělení metodiky, rozpočtu a veřejnosprávní kontroly (v systemizaci pozice č. 161/1)
– jedná se pouze o doplnění do úvazku 1 počínaje 1. 11. 2019
Odbor správy veřejného prostranství a zeleně
– nástup zaměstnance mimo systemizaci od 8. 4. 2019
úv. 1 (40 hodin za týden)
– referent oddělení správy veřejného prostranství a zeleně (v systemizaci pozice č. 132/7)

ad 4)
K překročení počtu 330 SM s počtem skutečných zaměstnanců, resp. počtem skutečných plných úvazků došlo poprvé dne 1. 5. 2018. Co se týče usnesení, týkající se počtu zaměstnanců existují od r. 2017 tři usnesení Rady MČ 26/742/2017, kdy byl schválen počet 320,na navýšení na 330 neexistuje usnesení RMČ, usnesení RMČ 42/1293/2019 stanovilo počet zaměstnanců na 337 a posledním je usnesení RMČ č.44/1339/2019, kterým se navýšil počet zaměstnanců na 345.

JUDr. Kateřina Černá v. r.
tajemnice Úřadu MČ Praha 5

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě