Veřejná prezentace Studie možností dopravního zklidnění oblasti Jinonic

Pátá městská část chtěla zjistit možnosti dopravního zklidnění Jinonic v návaznosti na projekt Radlické radiály. Nechala proto zpracovat Studii možností dopravního zklidnění oblasti Jinonic, jejíž výsledky chce 25. ledna představit veřejnosti. „Studie zanalyzovala předpokládané dopravně-urbanistické dopady stavby Radlické radiály na oblast Jinonic, zejména pak na okolí Karlštejnské ulice. Zároveň navrhuje možnosti a opatření na dopravní zklidnění celé oblasti a omezení vlivů nežádoucí tranzitní dopravy,“ říká starosta Radek Klíma a dodává: „Výstupy studie budou sloužit jako podklad pro další přípravu a zejména dopracování dokumentace k územnímu řízení Radlické radiály.“

Konkrétně se studie stane podkladem pro Aktualizaci dokumentace k územnímu řízení Radlické radiály JZM – Smíchov, stavba č. 9567, kterou objednal odbor strategických investic MHMP na základě usnesení Rady HMP. Studie řeší i problematiku okolí mimoúrovňové křižovatky Řeporyjská (MÚK), včetně variantních návrhů úprav urbanisticko – architektonického a dopravně – provozního řešení křižovatky. „Na dokončení stavby Radlické radiály čekají občané celé městské části. Stavba by měla odvést významnou část tranzitní dopravy, která dnes zatěžuje nejenom samotné centrum Smíchova, ale ovlivňuje právě oblast Jinonic, kde je dopravní situace naprosto neúnosná,“ uvádí radní pro dopravu Tomáš Homola.

Veřejná prezentace studie, zpracované architektonickou kanceláří VHE a spol. s. r. o. a ing. arch. Klementem Valouchem, který studii představí, proběhne ve středu 25. 1. 2017 od 17.00 hod na radnici Prahy 5 ve Štefánikově ulici.

Pozvánka

Radlická radiála JZM – Smíchov (RR) má v budoucnu plnit funkci hlavní sběrné komunikace pro lokalitu Radlic, Jinonic a Jihozápadního města s tím, že u Zlíchovského tunelu propojí Městský okruh se stávajícím ukončením Rozvadovské spojky ve Stodůlkách. Tím dojde ke zklidnění rozsáhlé části Smíchova od Motola po Anděl, a následně i Prahy 2 a 3, protože dojde k převedení významného podílu dopravy ve směru východ – západ z Jiráskova mostu a Plzeňské / Vrchlického na Městský okruh. Trasa RR bude v převážné míře vedena v tunelu; z dopravního hlediska se území páté městské části dotkne také mimoúrovňová křižovatka Řeporyjská. 

Radní se již v červnu t. r. vyjádřili k aktualizaci technické studie pro Aktualizaci DÚR Radlické radiály z května 2016, kterou zpracovalo Sdružení PUDIS – SATRA. „Rada souhlasila s principy územního a technického řešení aktualizace, která reagovala na již přednesené požadavky MČ Praha 5 a občanských aktivit, tedy se zahrnutím těchto požadavků do konceptu. Trváme však na některých zásadních připomínkách,“ říká radní Homola. Mezi ně patří varianta A řešení MÚK Řeporyjská, řešení podjezdu Radlické mostní estakádou, vč. vytvoření kvalitního veřejného prostoru s přirozeným osvětlením, prodloužení obou tunelů u Tyršovy školy, založení obslužné komunikace v potenciálně rozvojovém území západní části Jinonic.