Správa železnic: Podchody, nové nástupiště i lávka přes koleje, proměna nádraží Smíchov pokračuje

26/08/2025

Přestavba jednoho z nejvytíženějších nádraží v Praze běží podle plánu, hlásí Správa železnic. Po jejím dokončení bude cestujícím na Smíchově sloužit moderní terminál s pohodlným přestupem z vlaku na tramvaje a metro i příměstské a dálkové autobusy. Nádraží se má stát přirozeným centrem nové čtvrti, která kolem něj nyní vyrůstá.

 

 

Proměna vypukla před dvěma roky, foto FB Správa železnic

 

Práce na smíchovském nádraží začaly před dvěma lety. Zahrnovaly vytrhání kolejí v části stanice a demontáž lávky přes kolejiště. Rekonstrukce se naplno rozběhla v loňském roce. Hlavní část odstartovala zprovozněním nástupiště, které se nachází vedle nádražní budovy. Stavbaři pak odstranili celé třetí a část druhého nástupiště včetně zastřešení. Namísto severního křídla nádražní budovy staví základy nové lávky a technologického objektu.

 

Naplno se pracuje na mostech přes Nádražní ulici a Hořejší nábřeží, stavbaři postupně vyměňují mostní konstrukce. Ve stanici prochází rekonstrukcí oba podchody, současně se buduje nové, čtvrté nástupiště a lávka přes kolejiště. Vznikají základy sloupů budoucího autobusového terminálu, který se bude nacházet přímo nad kolejemi. Investorem výstavby je hlavní město Praha.

 

 

Proměna nádraží běží podle plánu, foto FB Správa železnic

 

Nádraží na Smíchově získá nejen zmodernizovaná stávající nástupiště, ale také jedno zcela nové, které budou využívat vlaky ve směru na Zličín. Oba podchody prodloužíme pod celým kolejištěm, bezbariérový přístup k vlakům zajistí výtahy. Renovujeme i mosty ve směru na hlavní nádraží, které už budou připravené na budoucí tříkolejný provoz,“ shrnul generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

 

Práce by měly skončit v závěru roku 2028. V té době už by měla naplno běžet rekonstrukce nádražní budovy, která se plánuje v letech 2027 až 2029.

 

„Rekonstrukce smíchovského nádraží je mimořádně náročná stavba, kterou realizujeme za plného provozu a v souběhu s dalšími projekty v okolí. Přesto věříme, že modernizace přinese cestujícím nové pohodlí a lepší propojení různých druhů dopravy a že výsledkem bude terminál odpovídající potřebám 21. století,“ uvedl Aleš Gothard, ředitel společnosti Metrostav TBR, vedoucího člena sdružení zhotovitelů.

 

 

V okolí nádraží roste nová čtvrť, foto FB Správa železnic

 

Celkové investiční náklady dosahují 5 121 740 580 korun. Realizace stavby i instalace moderního zabezpečovacího zařízení ve stanici Praha-Smíchov jsou spolufinancovány EU z programu Nástroj pro propojení Evropy. Maximální výše dotace na stavbu bude činit 3 989 544 295 korun a na instalaci ETCS 68 371 607 korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě