Praha 5 jako první z městských částí odmítla nesystémové testování zón placeného stání

25/07/2014

Rada Prahy 5 vyjádřila nesouhlas se spuštěním testování zón placeného stání na svém území. Praha 5 je tak první městskou částí, která veřejně odmítla návrh nesystémového testování celopražského parkovacího systému, který v současnosti vzniká na půdě Magistrátu hl. města.

Důvodem k nesouhlasu je především rozdělení občanů městské části na ty, kteří parkovací kartu mohou získat a velkou skupinu těch, kteří ji získat moci nebudou. Přitom ve všech původních návrzích systému měli mít možnost parkovat v Praze 5 všichni občané městské části. Nový celopražský systém regulace parkování ale vzniká na magistrátu bez konzultací s městskou částí.

„Regulace parkování měla zajistit obyvatelům Prahy 5 místa k pohodlnému zaparkování a zabránit tomu, aby Praha 5 byla odkladiště aut pro dojíždějící za prací. Tak tomu ale nyní bohužel není. Místo toho nám byl nařízen pilotní provoz v takové absurdní podobě, že obyvatelé levé poloviny Lidické ulice budou moci kartu zakoupit a obyvatelé pravé nikoliv. Ani jedni ale u svých domů nezaparkují, protože karty a regulace se budou týkat ulic vzdálených několik bloků a do okolí jejich domů se pouze přesunou auta z ulic, které se obarví modrými čárami,“ komentoval magistrátní návrh pilotního provozu radní Prahy 5 Ing. Jiří Vejmelka.

Aktuální nařízení magistrátu totiž představilo regulaci pouze v tzv. oblastech 5-1, 5-2, 5-3, tedy na severu od Vítězné ulice po ulici V Botanice na jihu. Ze západu by území ohraničila Drtinova ulice. Parkovací kartu na toto území si sice mají moci koupit i obyvatelé přilehlých oblastí 5-4 až 5-6, ostatní občané by na ni ale neměli nárok. Regulace by tak přesunula parkování do již přeplněných ulic, například Na Bělidle či nám. 14. října, kde dnes stojí auta v několika řadách.

Druhým důvodem k zamítnutí participace na testování provozu je právě nespolupráce vedení města s vedením jednotlivých městských částí. „Nikdo nám neoznámil ani termín spuštění pilotního provozu, nikdo z magistrátu s námi nic nekonzultoval. Veřejnost nedostávala žádné informace, nevíme ani to, co bude od městských částí potřeba zajistit. Kdybychom s pilotem souhlasili, vlastně ani nevíme, k čemu bychom se zavázali, respektive k čemu bychom zavázali zastupitele, kteří na radnici přijdou po podzimních volbách. Tak se odpovědní radní nemohou chovat,“ zdůvodnil odmítavé stanovisko Ing. Jiří Vejmelka s tím, že dopis s konkrétními připomínkami a nesouhlas nyní poputuje na magistrát.

Praha 5 přitom byla mezi prvními městskými částmi, které v roce 2011 a 2012 dodali veškeré potřebné podklady pro zavedení regulace parkování na svých územích. Projekt zón placeného stání měl v Praze 5 fungovat již v březnu 2012.

Plánek magistrátního návrhu zón placeného stání v centru Prahy 5. Oblasti 5-1 až 5-3 budou regulovány, obyvatelé oblastí 5-4 až 5-6 budou moci získat na území 5-1 až 5-3 parkovací karty. Ostatní obyvatelé Prahy 5 na označených stáních parkovat moci nebudou.

Zdroj: ihned.cz

 

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě