Oddělení rozpočtu, Oddělení účetnictví a Oddělení hospodářské činnosti
| Položka osnovy | Popis položky |
|---|---|
| Název úkonu | Úkolem Odboru ekonomického je zabezpečení finančního hospodaření, účetnictví a rozpočtu MČ. Oddělení rozpočtu, účetnictví a hospodářské činnosti provádí samostatnou a servisní činnost. |
| V jakém případě ve věci jednat |
Servisní činnost úřadu
|
| Charakteristika úkonu |
– připravuje podklady pro jednání ZMČ nebo RMČ či dalších orgánů MČ, – zajišťuje komplexně účetnictví MČ v hlavní činnosti s výjimkou – vedení účetnictví organizací zřízených MČ, – předává komplexní informace o hospodaření MČ v hlavní činnosti Magistrátu hl. m. Prahy, – spravuje účty MČ, – organizuje inventarizaci majetku a závazků MČ a podílí se na jejím provádění a sumarizaci – připravuje podklady: – ke schvalování účetní závěrky MČ a příspěvkových organizací, – schvalování finančního plánu zdaňované činnosti včetně úprav plánu, – ke schvalování závěrečného účtu MČ, – ke schvalování rozpočtů a střednědobých výhledů rozpočtů příspěvkových organizací, – připravuje finanční plán zdaňované činnosti a hospodaří podle něj, včetně zajištění úprav plánu, Zajišťuje: – provádění řídící kontroly jako správce rozpočtu, včetně kontroly plnění finančních plánů správních firem a odborů, – metodicky řídí správní firmy při zpracování účetnictví ve zdaňované činnosti dle uzavřených mandátních smluv, – pravidelné zveřejňování úprav finančních plánů a rozpočtů a střednědobých výhledů rozpočtů příspěvkových organizací na úřední desce a v elektronické podobě na internetových stránkách městské části, – zpracování daně z příjmu právnických osob a daně z přidané hodnoty MČ a zajišťuje kompletní zpracování daňové agendy MČ s výjimkou zpracování agendy daně z převodu nemovitých věcí, daně z nemovitých věcí a silniční daně, – zajišťuje provádění řídící kontroly jako hlavní účetní a správce rozpočtu zdaňované činnosti, – kontroluje správnost čtvrtletních účetních výkazů zpracovávaných příspěvkovými organizacemi, – zajišťuje jednotný výklad daňové legislativy v rámci ÚMČ.
|
| Výsledek úkonu | zabezpečení finančního hospodaření, účetnictví a rozpočtu MČ |
| Kdy věc řešit | – |
| Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené elektronicky | – |
| Co je nutné doložit při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky | – |
| Kde a jakým způsobem lze úkon iniciovat elektronicky | – |
| Kde a jakým jiným způsobem než elektronicky lze úkon iniciovat | – |
| Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené elektronicky | – |
| Výše poplatku při iniciaci úkonu provedené jinak než elektronicky | – |
| Výše dávky nebo jiného plnění, pokud je předmětem úkonu | – |
| Opravné prostředky | – |
| Časté dotazy | – |
| Sankce | – |
| Působnost | samostatná |
| Oblast | ekonomická |
| Klíčová slova | finanční prostředky |
| Počátek platnosti popisu úkonu | – |
| Konec platnosti popisu úkonu | – |
| Výsledek úkonu vedený v základním registru nebo v agendovém informačním systému | – |
*není orgánem veřejné moci