Podzimní a zimní změny v Pražské integrované dopravě

Vážení občané,

dovolujeme si vás upozornit na několik změn, které v nejbližších dnech čeká Pražskou integrovanou dopravu.


Souhrn listopadových změn v autobusové dopravě, které se dotknou území Prahy 5

Na počátku listopadu dojde k úpravám jízdních řádů cca 20 autobusových linek. Detailní přehled změn, které začnou platit postupně během listopadu 2019 najdete ZDE.

123: v pracovní dny dopoledne není v provozu v úseku Kavalírka – Anděl – Na Knížecí. 

Rada MČ Praha 5 nesouhlasí se zkrácením spojů linky autobusu č. 123 do zastávky Kavalírka účinným od 1. 11. 2019 a žádá zachování provozu linky ve frekvenci do 31. října 2019.

168: v pracovní dny ráno a odpoledne nejsou v provozu vložené spoje v úseku Nové Butovice – Nemocnice Na Homolce

170: v ranním období pracovního dne v úseku Braník – Barrandov každý druhý spoj (souvislost s dočasným zásadním omezením průjezdu při opravě komunikace K Barrandovu, současně reálný pokles poptávky cestujících)

176: v pracovní dny dopoledne prodloužení intervalu z 10 na 12 minut

241: není v provozu část vložených spojů v ranní špičce pracovního dne v úseku Sídliště Zbraslav – Smíchovské nádraží

 

Významné změny v autobusové dopravě od 1. prosince

Nová midibusová linka 153

Dlouhodobý záměr MČ Prahy 5 bude realizován zahájením provozu linky obsluhující oblast okolo Černého vrchu, hřbitova na Malvazinkách a Dívčích hradů. V zastávkách U Zvonu a na Laurové bude možné přestupovat z autobusu na tramvaj, na Radlické pak na metro. Linka pojede po trase U Zvonu – Černý vrch – Malvazinky – Radlická – Dívčí hrady – Nad Konvářkou. Bude v provozu celý týden v intervalu 30 minut, kromě víkendů a večerů, kdy pojede jednou za hodinu.

 

Jízdní řády v lednu a únoru

Nejméně cestujících využívá kromě letních prázdnin veřejnou dopravu v Praze v lednu a únoru (o 16–18 % oproti závěru roku – viz graf). Přestože se úbytek cestujících v lednu i v únoru týká všech druhů PID, metro i tramvaje budou v lednu a únoru jako páteřní systémy města jezdit v plném rozsahu. K dílčím omezením dojde pouze v autobusové síti. ROPID k těmto změnám přistoupil zejména z toho důvodu, aby řidiči autobusů měli možnost si odpočinout od neustálých přesčasů a také měli možnost si vybrat dovolenou. Podle informací náměstka ředitele ROPIDu Martina Šubrta je počet cestujících v lednu a únoru nejnižší.

Informování o skutečném čase příjezdu autobusů

V lednu 2020 se také DPP připojí k systému zveřejňování informací o skutečném příjezdu/odjezdu jednotlivých spojů autobusových linek do/ze zastávek. Informace bude DPP předávat do jednotné databáze, která je bude zveřejňovat v rámci systému MPVnet, aplikace PID Lítačka a dalších webových a mobilních dopravních aplikací. Cestující v pražské MHD tak budou mít od ledna přehled u 100 % městských i příměstských spojů o jejich skutečném příjezdu/odjezdu do/ze zvolené zastávky.

Více nízkopodlažních autobusů

Pražský dopravní podnik chystá další obměnu autobusů v návaznosti na postupné vyřazování starších vysokopodlažních Karos i nízkopodlažních CityBusů. Ke konci září měl DPP ve flotile 89 % nízkopodlažních autobusů, které zajišťovaly 93,5 % výkonů na městských a 100 % výkonů na příměstských linkách. DPP plánuje obměnu autobusů tak, aby nejpozději od 1. července 2020 jezdilo 100 % kloubových autobusů nízkopodlažních, u standardních autobusů bude plná nízkopodlažnost zajištěna od 1. července 2021. Vzhledem k zajištění náhradní autobusové dopravy mezi Hlubočepy a Barrandovem během rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici bude DPP moci vyřadit vysokopodlažní kloubové autobusy až na konci června 2020.

 

 

Zdroj informací: tisková zpráva Magistrátu hl. m. Prahy