Na dnešním mimořádném jednání schválili radní Prahy 5 pokračování přípravy Radlické radiály

Prioritou městské části Praha 5 a zájmem jejích občanů je dokončení probíhajícího územního řízení na stavbu Radlické radiály. Zároveň se radní shodli, že je potřeba se snažit prosadit doplnění stavby po jejím schválení. „Konkrétně jde o propojení Butovického a Jinonického tunelu, úpravu úseku mezi Novými Butovicemi a bytovým projektem Botanica tak, aby byl snížen dopad Radlické radiály na okolí a úsek mohl být překryt a vzniklo zelené veřejné prostranství, zachování Výtopny Zlíchov, jakožto jedinečného muzea železničních vozidel a o doplnění cyklostezek a pěších propojení,“ říká starosta Prahy 5 Daniel Mazur.

A dodává: „Nicméně je nutné postupovat krok za krokem a nezpůsobit další přerušení přípravy. Neexistence Radlické radiály, díky dopravním zácpám a následným rozléváním dopravy, má totiž za následek kolaps dopravy, nadměrné opotřebení komunikací i znečišťování ovzduší v jinak klidných částech města.

Podle starosty je Praha 5 pro to, aby byla schválena nynější podoba projektu včetně souvisejících dopravních opatření optimalizace uzlů Barrandovský most a Pražský okruh tak, aby se Radlická radiála v žádné fázi nestala výhodnější trasou pro tranzitní osobní dopravu před dobudováním Pražského okruhu.

Téma Radlické radiály jsme již několikrát projednávali s občany a i v budoucnu počítáme s další spoluprací veřejnosti. Počítáme s doplněním našich připomínek i připomínek občanských spolků v navazující dokumentaci tak, aby se stavba nezdržela,“ tvrdí starosta Mazur. Projekt radiály propojující vnější a vnitřní okruh na jihozápadě metropole je nyní v územním řízení, čeká se na vypořádání námitky systémové podjatosti.  Pokračovat by se mohlo v červenci.

Radiála má samozřejmě své příznivce i odpůrce, kteří na základě studie ČVUT argumentují následným možným zvýšeným provozem na Barrandovském mostě, Strakonické nebo Dobříšské ulici. Studie ČVUT nezavrhuje realizaci Radlické radiály, ale pouze upozorňuje na možnou eskalaci již existujícího dopravního problému a ve zprávě též navrhuje jeho řešení, například rozšířit napojení radiály na městský okruh z jednoho pruhu na dva, stavebně upravit Barrandovský most či postavit nový most přes řeku. Podle dřívějších vyjádření zástupců sdružení projektantských firem Pudis a Satra, které stavbu připravuje, se projekt drží všech limitů pro danou oblast.

Zhruba 5,5 kilometru dlouhá radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a napojovat se na vnitřní okruh v oblasti Barrandovského mostu. Jejím cílem je zejména svést dopravu z menších komunikací v rezidenčních oblastech. Investorem je hlavní město, náklady jsou odhadovány na 14 miliard korun. Projekt počítá s pěti mimoúrovňovými křižovatkami a třemi tunely, polovina trasy má vést pod zemí.

 

Informační web o projektu dostavby Radlické radiály:

www.radlickaradiala.info