Magistrát nejspíše odloží zavedení parkovacích zón a zmaří tak investice městských částí

16/04/2013

Téměř dva miliony korun investovala městská část Praha 5 do projektu zavedení zón placeného stání na Smíchově a podél hlavních příjezdových komunikací v Košířích a Radlicích. Nyní hrozí, že kvůli oddalování rozhodnutí radních na magistrátu o realizaci projektu, povinné studie zastarají a peníze městských částí budou promrhány! Přitom Praha 5, stejně jako i další městské části, musela provést analýzu dopravní situace a připravit návrh projektu zavedení parkovacích zón právě kvůli splnění podmínek magistrátu.

Radní na magistrátu mají na úterním zasedání projednat spuštění projektu zavedení parkovacích zón. Bohužel dle vyjádření náměstka primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) pro on-line deník Týden.cz Rada hl. města projekt nejspíše neschválí.

“Shodli jsme se, že je nutné přijmout nejprve systémové řešení, než rozšiřovat stávající zóny,” řekl pro internetový portál Tomáš Hudeček.

Zóny placeného stání přitom už měly fungovat od loňského podzimu. Poté magistrát projekt několikrát odsunul a v březnu přislíbil spuštění na konci roku 2013.

„Je to skandální. Každý občan i návštěvník Prahy 5 ví, jak je těžké zaparkovat na Smíchově, jak moc jsou vytížené naše ulice. Investovali jsme téměř 2 miliony korun, abychom bezchybně splnili podmínky magistrátu a situace se zlepšila. Pokud dojde k dalšímu odkladu, hrozí, že se parkování v Praze 5 bude na magistrátu řešit až po volbách. To by znamenalo, že naši občané v centru nezaparkují ještě další 2 až 3 roky. Celý projekt se tak navíc bude muset aktualizovat. Toto je opět dalším důkazem neschopnosti magistrátu řešit problémy našich občanů,“ vytkl liknavý přístup starosta Prahy 5 Ing. Miroslav Zelený (UNP).

Městská část Praha 5 podpořila zavedení parkovacích zón v centrální části na Smíchově a přilehlých komunikacích na základě studie, která jednoznačně prokázala, že zavedení placeného parkování je v Praze 5 žádoucí. K důvodům podporujícím placené parkování patří především vysoká obsazenost stávajících parkovacích míst dopravními prostředky nerezidentů a zhoršené životní prostředí v centru Prahy 5. Obsazenost ulic ve všední dny dosahovala až 140 % parkovací kapacity.

„Většinou ale šlo právě o auta lidí žijících mimo Prahu 5 a dojíždějících do centra za prací. Místní obyvatelé tak přišli o možnost zaparkovat, v některých ulicích bylo dokonce kvůli stání ve dvou řadách velmi obtížné projet i pro záchranné složky,“ dodal zástupce starosty Prahy 5 Ing. Jiří Vejmelka.

Projekt byl navržen na tzv. smíšeném modelu ZPS, který umožňuje všem držitelům parkovacích karet parkovat ve vymezeném území a zároveň návštěvníkům nebydlícím na území Prahy 5 dovoluje zaparkovat své vozidlo a zaplatit hodinovou sazbu v parkovacím automatu. I nadále zůstanou zachovány zóny parkování s čistě oranžovou a zelenou barvou (krátkodobé a střednědobé parkování pro návštěvníky) dle současných pravidel ZPS. Zastupitelé zároveň odsouhlasili, aby si parkovací karty pro rezidenty i abonenty mohli zakoupit i zájemci z řad obyvatelů ostatních částí na území Prahy 5. Toto opatření jim zaručovalo stejné podmínky pro parkování v centru Prahy 5, jako rezidentům a abonentům žijícím v oblasti centra městské části.

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě