JRF – jednotné registrační formuláře & pokyny pro vyplnění

04/04/2011

Formuláře pro úkony podnikatele vyplývající z živnostenského zákona si můžete v aktuální verzi  (platné ode dne 1.1.2011) včetně pokynů pro vyplnění stáhnout v příloze zde :

Od 1. ledna 2011 v souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, dochází ke změně základní části JRF pro fyzickou i právnickou osobu, Přílohy pro FÚ a SSZ a dále vzniká nová příloha pro FÚ nazvaná “Zvláštní příloha pro finanční úřad”

Jednotný registrační formulář (dále jen JRF) nahrazuje různé typy formulářů pro podání, které podnikatel musel učinit před vstupem do podnikání, ale i během podnikání, a to na živnostenském úřadě, finančním úřadě, příslušné správě sociálního pojištění, Úřadu práce a zdravotní pojišťovně. Požadované náležitosti z jednotlivých úřadů se sjednotily do jednoho formuláře, zpřehlednily se pro podnikatele a současně se odstranilo opakované vyplňování totožných, zejména identifikačních údajů na registračních či přihlašovacích formulářích určených pro všechny dotčené orgány.

Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s dotčenými resorty (Ministerstvem financí, Ministerstvem práce a sociálních věcí, Ministerstvem zdravotnictví) vypracovalo dva základní typy jednotných registračních formulářů, a to v rozdělení pro právnickou a fyzickou osobu. Tento typ formuláře o 2 stránkách lze využít při podání podle živnostenského zákona i pro základní registraci na finančním úřadě, správě sociálního zabezpečení, Úřadu práce a zdravotní pojišťovně.

Pomocí JRF jsou možné tyto registrace resp. přihlášky do evidencí:


1.      Ve vztahu k živnostenskému úřadu:

  • Ohlášení živnosti
  • Žádost o koncesi
  • Oznámení změny, resp. doplnění údajů dle § 49, resp. § 56 živnostenského zákona
  • Žádost o zrušení živnostenského oprávnění
  • Oznámení o zahájení/ukončení provozování živnosti v provozovně
  • Oznámení o přerušení provozování živnosti
  • Oznámení o pokračování v provozování živnosti před uplynutím doby, na kterou byloprovozování živnosti přerušeno

2.      Ve vztahu k finančnímu úřadu:

Přihláška k daňové registraci pro fyzické osoby
  • přihláška k registraci k dani z příjmů fyzických osob
  • přihláška k registraci k dani z přidané hodnoty
  • přihláška k dani z nemovitosti
  • přihláška k dani silniční
  • přihláška k registraci pro plátcovy pokladny
  • přihláška k registraci — odštěpné závody a provozovny
  • přihláška k dani z příjmů jako plátci:
    • daně z příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků
    • daně z příjmů vybírané zvláštní sazbou daně
    • zajišťující daň
Přihláška k daňové registraci pro právnické osoby
  • přihláška k registraci k dani z příjmů právnických osob
  • přihláška k registraci k dani z přidané hodnoty
  • přihláška k dani z nemovitosti
  • přihláška k dani silniční
  • přihláška k registraci pro plátcovy pokladny
  • přihláška k registraci — stálá provozovna
  • přihláška k dani z příjmů jako plátci:
    • daně z příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků
    • daně z příjmů vybírané zvláštní sazbou daně
    • zajišťující daň z příjmů

3.      Ve vztahu k České správě sociálního zabezpečení:

  • Oznámení o zahájení (ukončení) samostatné výdělečné činnosti OSVČ
  • Přihláška k důchodovému a nemocenskému pojištění OSVČ

4.      Ve vztahu k úřadu práce:

  • Hlášení volného pracovního místa, resp. jeho obsazení (týká se jak FO, tak PO)

5.      Ve vztahu ke zdravotní pojišťovně:

  • Oznámení pojištěnce (FO) o zahájení (ukončení) samostatné výdělečné činnosti

Přílohy

Pro potřeby ohlášení více živností, více provozoven, odpovědných zástupců, nebo statutárních orgánů v rámci jednoho podání byly vytvořeny přílohové formuláře, které podnikateli umožňují ohlásit tyto skutečnosti, aniž by musel vyplňovat více základních formulářů. K základnímu formuláři byla dále vytvořena příloha určená pro finanční úřad a správu sociálního zabezpečení (např. přihláška k dani z přidané hodnoty) a příloha při zřízení organizační složky podniku.

Změnový list

Aby mohl podnikatel ohlásit změny vůči všem úřadům, kterých se JRF týká, byl nově vypracován dvoustránkový změnový list JRF, kterým lze ohlásit změny všech údajů nejen vůči ŽÚ, ale i vůči příslušným úřadům.

Upozornění:

Změnový list JRF lze však k ohlášení na navazující úřady využít pouze za předpokladu, že podnikatel již splnil svou základní registrační povinnost vůči těmto úřadům. Základní registrační povinností se rozumí výše uvedená registrace resp. přihláška do evidencí těchto úřadů. Pokud není vůči těmto úřadům splněna základní registrační povinnost, a to např. prostřednictvím JRF při ohlášení živnosti či žádosti o koncese, nelze v těchto případech změnový list JRF použít k ohlášení změn vůči těmto navazujícím úřadům.

Aplikaci k vytvoření a odeslání elektronického JRF naleznete na RŽP.

Přílohy ke stažení

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě