Stav studií

Datum interpelace:
07. 11. 2023
Datum odpovědi:
30. 11. 2023
Interpelující:
Ing. Jan Panenka
Interpelovaný:
Ing. Milan Kryl
Příloha interpelace:
Příloha odpovědi:

Interpelace:

Ing. Milan Kryl
Místostarosta MČ
Štefánikova 13,15
150 00 Praha 5 V Praze 7.11.2023

Věc: Interpelace

Téma: Stav studií
Vážený pane místostarosto mám jednoduchý dotaz.
Jak jste vy a současná koalice využili zpracované studie.

1) Navýšení parkovacích kapacit na vybraném území (Barrandov)
– tato studie zvyšuje možnosti parkování v oblasti rozšířením uličního profilu

2) Technická studie pěšího propojení mezi ulicemi Nad Turbovou – Pod Šmukýřkou
– tato technická studie umožní občanům z oblasti Šmukýřky bezpečný a uživatelsky přívětivý průchod k ul. Nad Turbovou

Děkuji za odpověď

Ing. Jan Panenka
Zastupitel MČ Praha 5

Odpověď:

ING. JAN PANENKA
ZASTUPITEL MČ PRAHA 5

V PRAZE DNE 28.11.2023

VĚC: ODPOVĚĎ NA INTERPELACI
Vážený pane zastupiteli Panenko,
úvodem děkuji za iniciativu, kterou věnujete dopravě na území MČ Praha 5. Vaše dotazy směřují k realizaci dvou dopravních studií řešících pěší prostupnost, resp. parkování:
„Technické studie pěšího propojení mezi ulicemi Nad Turbovou – Pod Šmukýřkou“ a studie „Navýšení parkovacích kapacit na vybraném území (Sídliště Barrandov)“.
K Vašim otázkám uvádím:
1. MČ Praha 5 ctí kontinuitu rozhodování a podporuje realizaci obou zmíněných studií, které ve výsledku zkvalitní život občanům obou lokalit.
2. OÚR Praha 5 zadal na pokyn RMČ Praha 5 vypracování studie a po odevzdání a projednání obou studií byly tyto předány Odboru přípravy a realizace investic MČ Praha 5, aby zajistil návazné kroky směřující k realizaci.
3. V rámci priorit a finančních možností schváleného rozpočtu MČ Praha 5 pak odbor (OPRI) zajistí vypracování projektové dokumentace, podání na stavební úřad a výběr zhotovitele stavby (řádně dle interní směrnice č. 3 – Pravidla o zadávání veřejných zakázek)
Pro realizaci investičního záměru propojení ulic Pod Šmukýřkou a Nad Turbovou je třeba zpracovat následující projektové dokumentace: podle vyhlášky č. 499/2006 Sb. :
· Dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR) podle vyhlášky č. 146/2008 Sb.
· Dokumentace pro stavební povolení (DSP)
· Dokumentace pro provádění stavby (DPS)
Alternativně lze investiční záměr povolit společným řízením. Dále jde o výběr 3 firem pro soutěž na zhotovitele stavby.
Po dokončení realizace stavby a po její kolaudaci bude nutné řešit s Odborem majetku převzetí stavby, správu a předání kompletní dokumentace. Možností je předání na Magistrát hl.m. Prahy, kdy se HMP zaváže zajistit (prostřednictvím odboru evidence majetku Magistrátu hl.m. Prahy) převzetí této investice a její předání do správy TSK hl.m. Prahy, a.s.
Studie „Navýšení parkovacích kapacit na vybraném území (Sídliště Barrandov)” byla projednána a ve spolupráci s Vámi a následně s Odborem dopravy MČ Praha 5 byla vybrána první skupina parkovacích stání k realizaci.
V první skupině byla vybrána stání před poliklinikou Barrandov – č. 19. Dále stání č. 8 a 11. V druhé pak stání č. 4 a 10. (Na stání č. 31 – ve Wassermannově ulici – je samostatná studie). Dokumentace byla Odborem územního rozvoje MČ Praha 5 předána dne 12.6.2023 Odboru přípravy a realizace investic MČ Praha 5 (OPRI) k organizování návazných kroků vedoucích ke konečné realizaci projektu (vysoutěžení projektanta pro zhotovení dokumentace pro DUSP a zhotovitele samotné stavebních úprav na veřejném prostranství). Úkol na výběr 3 firem pro soutěž na zhotovitele stavby by tedy měl být opět na OPRI, jenž má v gesci místostarosta arch. Radek Janoušek.
Při projednávání jsme se shodli na drobné úpravě projektu spočívající v detailu dláždění, které umožní zasakování dešťových vod do podloží, či rekuperaci pro závlahu. Proto jsme pro vybrané plochy zajistili hydrogeologické posouzení. Tato problematika ovšem spadá do gesce pana radního Milana Vrkoče, proto nejen zmíněné dva projekty s oběma jmenovanými radními konzultujeme.
MČ Praha 5 po dokončení stavby a po její kolaudaci předá HMP kompletní dokumentaci potřebnou k převzetí investice a zavedení do majetku. Po předložení dokumentace se HMP zaváže zajistit (prostřednictvím odboru evidence majetku Magistrátu hl.m. Prahy) převzetí této investice a její předání do správy TSK hl.m. Prahy, a.s. (dále jen „TSK“) jako technické zhodnocení stavby komunikace, jejíž správa je již TSK vykonávána. Předpokládaný termín dokončení a předání stavby je rozfázován do několika let. Je vázaný na finanční možnosti MČ Praha 5 s předpokladem plnění z výběru parkovného v modrých zónách.

Ing. Milan Kryl
Místostarosta MČ Praha 5

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě