Vyřizování stížností, připomínek, podnětů

Položka situace Popis situace
1. Identifikační číslo návodu:
2.
3. Název:

Vyřizování stížností, připomínek, podnětů

4. Popis:

Podněty, připomínky a sdělení jsou podání občana, jimiž se domáhají ochrany svých práv, chráněných zájmů, případně upozorňují na nedostatky v činnosti orgánů MČ Praha 5.
Podání občanů adresované Zastupitelstvu MČ Praha 5 a Radě MČ Praha 5 přijímá k vyřízení Odbor Kancelář městské části, Oddělení organizační MČ Praha 5. Podání občanů adresované starostovi MČ Praha 5, přijímá k vyřízení Odbor Kancelář starostky MČ Praha 5. Podání občanů adresované jednotlivým místostarostům a radním MČ Praha 5, přijímají k vyřízení jejich sekretariáty. Veškerá podání jsou centrálně evidována Oddělením kontroly a stížností Odbor Kancelář tajemníka (OKS KTA).
Stížnosti dle ust. § 175 zákona č. 500/2004 Sb., na průtahy v řízení, na nesprávný úřední postup, na jednání či chování zaměstnanců MČ Praha 5, adresuje občan vedoucímu příslušného odboru MČ Praha 5 – Úřadu MČ Praha 5, jedná-li se o vedoucího odboru MČ Praha 5 – Úřadu MČ Praha 5, pak tajemnici MČ Praha 5 – Úřadu MČ Praha 5. Opakované stížnosti, nebo v případech, kdy si občan není jistý, kterému orgánu MČ Praha 5, či odboru MČ Praha 5 má stížnost zaslat, může své podání adresovat Oddělení kontroly a stížností, Odboru Kancelář tajemnice Úřadu MČ Praha 5. Veškerá podání jsou centrálně evidována OKS KTA.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):

 fyzická osoba
 právnická osoba

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:

Stížnost
Ze stížnosti musí být zřejmé, kdo ji podává a v jaké věci. Fyzická osoba uvede alespoň jméno a příjmení, místo trvalého pobytu, případně jinou adresu pro doručování; právnická osoba uvede svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo osoby a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování, označení věci, které se týká, označení správního orgánu, jemuž je určeno, podpis osoby, která je činí, pokud nejde o podání učiněné prostřednictvím datové schránky dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů. Pokud podání nemá stanovené náležitosti, pomůže správní orgán podateli nedostatky odstranit nebo ho vyzve k jejich odstranění a poskytne mu k tomu přiměřenou lhůtu, která by neměla být kratší než 5 dnů; pokud nebudou nedostatky podání v této lhůtě odstraněny, nemusí být takové podání považováno za náležitě učiněné a správní orgán proto není povinen jej vyřizovat.
Stížnost se považuje za podání ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb., správní řád (SŘ), ve znění pozdějších předpisů. Při přijímání a vyřizování stížností se postupuje obdobně podle § 37 správního řádu ve spojení s § 154 správního řádu.
Musí být vyřízena do 30 dnů resp. do 60 dnů ve zvláště složitých případech ode dne jejího doručení správnímu orgánu příslušnému k jejímu vyřízení. O vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn. Stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení stížnosti.

Podněty, připomínky a sdělení je podání vztahující se k samostatné působnosti města, které se bezprostředně dotýká individuálních zájmů stěžovatele, případně veřejného nebo jiného společného zájmu, či upozorňuje na nedostatky v činnosti orgánů města a domáhá se nápravy těchto nedostatků. Záležitosti týkající se spokojenosti života na území MČ Praha 5 v souvislosti s udržováním veřejných prostranství, parků a ploch, nebytových prostor, bytů ve vlastnictví MČ a dalších.

Písemná stížnost, připomínky, podněty - bez formuláře
Ústní stížnost, návrh, připomínka nebo podnět – sepsání písemného záznamu (protokolu) na příslušném odboru nebo v sekretariátech odborů, popř. na oddělení kontroly a stížností,
 e-mail: podatelna@praha5.cz
 datová zpráva ID yctbzq
 osobně: podatelna Úřadu MČ Praha 5

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:

Písemné podání se zasílá poštou nebo podává přímo v podatelně MČ Praha 5 – Úřadu MČ Praha 5.
Elektronické podání se zasílá na adresu elektronické podatelny, nebo do datové schránky.
Ústní podání po sepsání písemného záznamu u adresáta (na příslušném odboru nebo v sekretariátu odboru) obdrží občan kopii záznamu s potvrzeným převzetím.

8. Na kterém úřadu můžete tuto životní situaci řešit:

Úřad městské části Praha 5

9. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit:

 úřední budovy MČ Praha 5 – Úřad MČ Praha 5,
 příslušný odbor
 v návštěvních hodinách nebo po telefonické dohodě

10. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:

Občanský průkaz, cestovní pas

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:

Bez formuláře.

12. Jaké jsou v této situaci správní poplatky a jak je máte uhradit:

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:

Stížnosti se řeší ve lhůtě do 60 dnů,
připomínky a podněty ve lhůtě 30 dnů
Ve výjimečných případech může vedoucí odboru, který na Úřadu MČ Praha 5, záležitost vyřizuje, souhlasit s překročením této lhůty a vyrozumět o svém rozhodnutí stěžovatele.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) postupu:
15. Jaké další činnosti jsou po vás jako žadateli požadovány:
16. Můžete využít tuto elektronickou službu:
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:

Vnitřní organizační předpis ÚMČ Praha 5 - Směrnice pro vyřizování stížností.
Správní stížnost - ust. § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád.

18. Jaké jsou související předpisy:

Zákon č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění (SŘ)

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:

V případě, že stěžovatel nesouhlasí s vyřízením stížnosti dle ust. § 175 SŘ, může podat stížnost na vyřízení jeho podání nadřízenému orgánu (MHMP) prostřednictvím Úřadu MČ Praha 5

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení předepsaných povinností:

Sankce se neukládají. Na základě výsledku šetření jsou přijata příslušná opatření.

21. Nejčastější dotazy veřejnosti na toto téma a odpovědi na ně:
22. Potřebujete se k věci dozvědět víc?

Stížnost nepodávejte, pokud se chcete bránit proti vydanému rozhodnutí. Proti němu je možné využít řádné opravné prostředky, nejčastěji podat ve stanovené lhůtě odvolání.

23. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě, a to:
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
25. Za správnost návodu odpovídá útvar:

Odbor KTA - oddělení kontroly a stížností

26. Za správnost návodu odpovídá pan/paní: Bc. Dobromila Dubinová
27. Návod je zpracován podle právního stavu ke dni:

26. 01. 2022

28. Kdy byl návod naposledy aktualizován nebo ověřena jeho správnost:

26. 01. 2022

29. Datum konce platnosti návodu:
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení dané životní situace:

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě