Zápis z 20. zasedání KV dne 6. 8. 2012
06/02/2013Zápis č. 20
ze zasedání Kontrolního výboru ZMČ Praha 5 (dále jen KV) konaného dne 6. 8. 2012
Přítomni: Bc. Lukáš Herold, RNDr. Miroslav Škaloud, Adam Holub, Jaroslav Bartoš,
Mgr. Diana Bubníková, Karel Novotný, Ing. Michal Pavel,
Mgr. Lucie Vávrová, Ph.D., Ing. Ondřej Velek
Hosté: Ing. Jiří Vitha
Omluveni:
Program:
- 1. Schválení programu 20. zasedání KV ZMČ Praha 5
- 2. Kontrola zápisu z 19. zasedání KV ZMČ Praha 5
- 3. Kontrola plnění usnesení RMČ Praha 5
- Zahájení kontroly realizace plánu oprav za rok 2011
- 5. Kontrola stavu pohledávek za pronájem bytů
- 6. Různé
ad 1) Schválení programu 20. zasedání KV ZMČ Praha 5:
KV schválil program 20. zasedání ve výše uvedeném znění 9 / 0 / 0
ad 2/ Kontrola zápisu z 19. zasedání KV ZMČ Praha 5:
KV schválil zápis z 19. zasedání, které se konalo dne 16. 7. 2012 9 / 0 / 0
ad 3) Kontrola plnění usnesení RMČ Praha 5:
Předseda KV informoval členy o kontrole plnění usnesení Rady MČ Praha 5 za období od 16. 6. 2012 do 15. 7. 2012
KV vzal na vědomí informaci o kontrole plnění usnesení RMČ 9 / 0 / 0
ad 4) Zahájení kontroly realizace plánu oprav za rok 2011 (dle Plánu činnosti KV na II. pololetí 2012):
Předseda výboru seznámil přítomné se stavem plnění plánu oprav pro rok 2011. Na základě usnesení RMČ Praha 5 č. 48/1711/2011 bylo přesunuto 6 zakázek malého rozsahu, realizovaných společností Centra a. s., do roku 2012. Z odložených oprav byly ke kontrole vybrány:
- Švédská 39/107 – oprava nebo výměna oken v obytné části objektu
- Plzeňská 215/445 – výměna vchodových dveří do bytu
- Plzeňská 213/445 – výměna vchodových dveří do bytu
- Plzeňská 211/442 – výměna vchodových dveří do bytu
- Plzeňská 206/442 – výměna vchodových dveří do bytu
- Nepomucká 2/442 – výměna vchodových dveří do bytu
- Nepomucká 4/445 – výměna vchodových dveří do bytu
- Pod Žvahovem 21b/463 – celková oprava střechy a kanalizace
- Vltavská 12 – Oprava dvorní fasády v objektu školy
KV schválil provedení kontroly výše uvedených nedokončených oprav 9 / 0 / 0
ad 5) Kontrola stavu pohledávek za pronájem bytů(dle Plánu činnosti KV na II. pololetí 2012):
Ing. Křepinský, pověřený vedením oddělení správy pohledávek Odboru servisních služeb ÚMČ Praha 5, informoval přítomné o změnách v postupu při vymáhání pohledávek za pronájem bytů od začátku roku 2012, kdy byl Odbor servisních služeb včetně oddělení správy pohledávek zřízen. Díky intenzivní práci s vymáháním pohledávek došlo ke snížení počtu dlužníků za I. pololetí 2012 z 832 osob k 31. 12. 2011 na 802 osob k 30. 6. 2012. Celkový stav pohledávek za stejné období vzrostl
o 285 069,- Kč.
- 1. KV vzal na vědomí informace o vymáhání pohledávek v I. pololetí 2012
- 2. KV doporučuje stanovení jasných pravidel k případnému promíjení poplatků z prodlení a smluvních pokut spojených s dlužným nájemným či zálohami na úhradu za plnění spojená s užíváním bytů
- 3. V souvislosti s realizací pasportizace a auditu bytových a nebytových fondů pověřuje KV předsedu výboru k vyžádání výsledků výše jmenovaného auditu
9 / 0 / 0
ad 6) Různé:
- KV vzal na vědomí návrh odpovědi zastupitelce R. Peterkové ohledně žádosti o kontrolu přidělování bytů se zaměřením na sociálně slabé občany (viz
příloha č. 1)
9 / 0 / 0
- Ing. Velek upozornil na současný špatný stav zadávání projektů bez odborného posouzení, které bývají realizovány za nemalé částky. Požádal, aby všechny připravované projekty byly zpřístupněny všem zastupitelům a byly předkládány k posouzení poradním orgánům.
KV konstatuje, že řada projektů neprochází orgány samosprávy, není odborně posuzována, studie a analýzy nejsou zpřítupňovány zastupitelům MČ Praha 5. KV odkládá další projednání tohoto bodu na příští zasedání výboru.
9 / 0 / 0
- příští zasedání KV ZMČ Praha 5 se bude konat dne 10. 9. 2012 od 14,00 hodin v zasedací místnosti ve 3. patře, nám. 14. října, Praha 5.
V Praze dne 20. 8. 2012
Zapsala: Ivana Buková, tajemnice KV
Zápis ověřil:
Bc. Lukáš Herold, předseda KV
Příloha č. 1
Vážená paní zastupitelko,
reaguji na Váš e-mail ze dne 4. 6. 2012, ve kterém jste vyjádřila přání doplnit plán práce Kontrolního výboru Zastupitelstva městské části Praha 5 o kontrolu přidělování bytů, především se zaměřením na sociálně slabé občany.
Na základě Vašeho požadavku a Vašich dotazů jsme oslovili Odbor bytů a privatizace, který nám poskytl odpovědi na Vaše první tři dotazy. Dotaz, týkající se otázky sociálního bydlení, včetně Domu pro seniory, jsme zaslali starostovi městské části Praha 5 MUDr. Radku Klímovi dne 19. 7. 2012. Na tento dotaz jsme do dnešního dne neobdrželi odpověď. Vyjádření pana starosty Vám zašleme hned, jak nám bude doručeno. Případně Vám doporučujeme, abyste se s tímto dotazem obrátila přímo na starostu MČ Praha 5.
Níže si dovoluji zaslat vyjádření Odboru bytů a privatizace k Vašim dotazům.
Kolika hlavně sociálně slabým občanům Prahy 5, byla umožněna směna bytu od voleb v roce 2012?
Od voleb (tedy počínaje 18. 11. 2010, kdy se uskutečnilo 1. zasedání nové RMČ) bylo schváleno 6 výměn bytů ze sociálních důvodů. Ve 2 případech byly původní byty v majetku MČ, v jednom případě se jednalo o byt v podílovém domě a tyto uvolněné byty se MČ vrátily.
Kolik je na Praze 5 v současné době volných i upravených malometrážních bytů pro sociální bydlení?
V současné době OBP eviduje 46 volných malometrážních bytů (tj. bytů do 35 m2); v domech určených k ponechání v majetku MČ je z tohoto počtu (a tedy k možnému pronájmu ze sociálních důvodů) 17 bytů. 3 z nich byly po drobných úpravách provedených správní firmou předány k dispozici sociálnímu a zdravotnímu výboru v únoru letošního roku a pak i bytové komisi dne 10. 5. 2012; 1 další malometrážní byt byl předán dne 26. 7. 2012. Bytová komise rozhodla tyto byty předat komisi sociální.
Dalších 8 volných malometrážních bytů vyžaduje nákladnější úpravy (cca 200 000 Kč/1 byt) a řeší se způsob financování těchto oprav.
Další 3 volné malometrážní byty jsou v současné době v DPS Zubatého 10 a jejich obsazení je v kompetenci CSOP.
Jak správní firma informuje úřad MČ o volných a zrenovovaných bytech a v jakém počtu (včetně pravidelnosti informování )
Informace o volných bytech předává Odboru bytů a privatizace správní společnost Centra a.s. Dle mandátní smlouvy tak má činit do 8 dnů po převzetí uvolněného bytu. Odbor bytů a privatizace vede evidenci volných bytů.