Zápis z 16. zasedání KV dne 16. 4. 2012
15/05/2012Zápis č. 16
ze zasedání Kontrolního výboru ZMČ Praha 5 (dále jen KV) konaného dne 16. 4. 2012
Přítomni: Bc. Lukáš Herold, Adam Holub, Jaroslav Bartoš, Mgr. Diana Bubníková, Karel Novotný, Mgr. Lucie Vávrová, Ph.D., Ing. Ondřej Velek, RNDr. Miroslav Škaloud (příchod 14,40 hod)
Hosté: Vojtěch Zapletal, Ing. Vlasta Váchová, Bc. Olga Burianová, Ing. Radka Kuncová
Omluveni: Ing. Michal Pavel
Program:
- Schválení programu 16. zasedání KV ZMČ Praha 5
- Kontrola zápisu z 15. zasedání KV ZMČ Praha 5
- Kontrola plnění usnesení RMČ Praha 5
- Kontrola vybraných investičních akcí za rok 2011 (dle Plánu činnosti KV na I. pololetí 2012)
- Kontrola vybraných činností v souvislosti s mandátní smlouvou – CENTRA, a. s. (dle Plánu činnosti KV na I. pololetí 2012)
- Různé
ad 1) Schválení programu 16. zasedání KV ZMČ Praha 5:
KV schválil program 16. zasedání ve výše uvedeném znění 7 / 0 / 0
ad 2/ Kontrola zápisu z 15. zasedání KV ZMČ Praha 5:
KV schválil zápis z 15. zasedání, které se konalo dne 12. 3. 2012 5 / 0 / 1
ad 3) Kontrola plnění usnesení RMČ Praha 5:
Předseda KV informoval členy o kontrole plnění usnesení Rady MČ Praha 5 za období od 16. 2. 2012 do 31. 3. 2012
KV vzal na vědomí informaci o kontrole plnění usnesení RMČ 7 / 0 / 0
ad 4) Kontrola vybraných investičních akcí za rok 2011(dle Plánu činnosti KV na I. pololetí 2012):
Předseda KV seznámil přítomné s výsledky provedené kontroly vybraných investičních akcí, realizovaných v souladu s rozpočtem v roce 2011:
Rozpočtem pro rok 2011 byly zastupitelstvem MČ Praha 5 schváleny investiční náklady ve výši 128 082 900,- Kč. V průběhu roku byly investiční náklady sníženy na konečnou částku 72 887 700,- Kč.
Ke kontrole byly vybrány dvě investiční akce: Rekonstrukce ZŠ a MŠ Praha 5, Holečkova 38 a Obměna herních prvků na DH Dětský ostrov a koncepce využití zadní části DH (skateboard. prvky).
Rekonstrukce objektu ZŠ a MŠ v Holečkově ulici byla původně rozpočtována jako rekonstrukce kuchyně, sociálních zařízení a jednotlivých učebních tříd. V průběhu realizace akce došlo k rozšíření plánovaných oprav o rekonstrukci chodby a schodiště. Celkové náklady na rekonstrukci činily 11 043 454,06 Kč vč. DPH. K financování dodatečných stavebních prací byla využita část investiční dotace z rozpočtu hl. m. Prahy.
Obměna herních prvků na dětském hřišti Dětský ostrov sestávala z vybudování minigolfu, náhrady nevyhovujících herních prvků a rozšíření mimo jiné o lezeckou stěnu, opičí dráhu, obručovou věž, děrovou rampu, skluzavku či síťový kolotoč. Celková cena akce činila 2.538.672,- Kč vč. DPH.
Obě akce byly dokončeny v termínu dle smluvních podmínek a předány bez závad. Při kontrole nebyla zjištěna žádná pochybení.
KV vzal na vědomí informace o kontrole vybraných investičních akcí za rok 2011
7 / 0 / 0
ad 5) Kontrola vybraných činností v souvislosti s mandátní smlouvou – CENTRA, a. s. (dle Plánu činnosti KV na I. pololetí 2012):
Předseda KV informoval členy o kontrole vybraných činností dle mandátní smlouvy, uzavřené se společností Centra a. s., která se skládala ze dvou částí:
- Kontrola evidence předepsaných kontrol a revizí vybraných technických zařízení v domech svěřených MČ Praha 5
- Kontrola evidence volných bytových a nebytových jednotek a jejich hlášení MČ Praha 5
Kontrolou evidencí předepsaných kontrol a revizí vybraných technických zařízení v namátkově vybraných domech MČ Praha 5 (Stroupežnického 590/22, Zborovská 512/40, Krškova 807/21) bylo zjištěno, že všechny evidence a revize jsou vedeny řádně a případné nedostatky a závady jsou okamžitě odstraňovány.
Ke kontrole volných bytových a nebytových prostor (dále jen NP) byly vybrány následující domy:
– Lidická 291/40 – čtyři volné byty (č. 1, 2, 7, 11) a jeden NP (č. 901)
– Vrchlického 479/51 – žádný volný byt a jeden NP (č. 903)
– Nádražní 42/82 – šest volných bytů (č. 9, 15, 19, 22, 24, 26) a jeden NP (č. 902)
Evidence volných bytů a NP byla vedena řádně a termíny hlášení volných bytů a nebytových prostor byly dodržovány. Pouze ve třech případech došlo ke zdržení v čase maximálně 10 dní. Při kontrole bylo zjištěno, že v domě Nádražní 42/82 je 5 volných bytů, které jsou způsobilé k pronajmutí, ale dosud nebyly k pronájmu nabídnuty.
1) KV konstatuje, že nepronajímáním bytů a nebytových prostor přichází MČ Praha 5 o značnou část finančních prostředků.
2) KV doporučuje RMČ Praha 5, aby se urychleně zabývala otázkou pronájmu volných bytových jednotek, které nejsou určeny k privatizaci.
3) KV doporučuje RMČ Praha 5, aby se díky relativně velkému počtu prázdných nebytových prostor zabývala intenzivněji jejich pronájmem.
5 / 0 / 3
ad 6) Různé:
- Zahájení kontroly vybraného usnesení RMČ Praha 5 – zrušení výpovědi z nájmu:
Na základě usnesení RMČ 33/1132/2011 ze dne 6. 9. 2011 bylo schválené podání výpovědi z nájmu některým nájemcům bytu z důvodu prokázaných nedoplatků na nájemném a službách spojených s užíváním bytů. Ze seznamu uvedených nájemců byli ke kontrole vybrání namátkou dva nájemci, přičemž bylo zjištěno, že první nájemce obdržel výpověď až 1. 2. 2012 a výpovědní doba byla uvedena v termínu od 1. 3. 2012 do 31. 5. 2012. Ihned po obdržení výpovědi byla dlužná částka na nájemném uhrazena. Druhému nájemci byla Právním oddělením OSS připravena výpověď až k 1. 4. 2012. Při kontrole aktuálního sluhu bylo OBP zjištěno, že dotyčný dlužnou částku na nájemném uhradil na konci roku 2011.
Na základě kontrolních zjištění byla D. Ottomanskému (pověřenému vedením Odboru servisních služeb) a V. Nekolové (vedoucí Odboru bytů a privatizace) zaslána žádost o následující informace:
- Co způsobilo několika měsíční zpoždění přípravy a odeslání výpovědi Právním oddělením OSS?
- Zda byla přijata konkrétní opatření, aby ke stejnému prodlení již nedocházelo?
- Jakým způsobem je nastavena komunikace mezi Právním oddělením OSS a OBP? A to zejména z důvodu, že např. v případě podané výpovědi byla dlužná částka uhrazena v prosinci 2011, Právní oddělení OSS připravilo výpověď
k 1. 4. 2012, aniž by mělo informace o uhrazení dlužné částky a RMČ se tedy celou záležitostí zabývala až 10. 4. 2012.
- Kontrola vybraného usnesení RMČ Praha 5 – pronájem mobilní kanceláře: V minulém týdnu proběhlo jednání ohledně pronájmu mobilní kanceláře, kde bylo zájemci o pronájem (zdravotní pojišťovně ministerstva vnitra) oznámeno, že v místě plánovaného umístění mobilní kanceláře bude vybudován bezbariérový přístup do stanice metra.
- „Analýza efektivity využití majetku a příspěvků MČ Praha 5 poskytovaných zřizovaným mateřským školkám a základním školám v MČ Praha 5, s ohledem na demografický vývoj a strukturu školních zařízení“: předseda KV informoval členy výboru o tom, že podle informace člena rady M. Šestáka není analýza dosud k dispozici.
- Průzkum veřejného mínění společností Field Research, s. r. o: na základě dotazu z minulého zasedání KV ohledně rozsahu zadání bylo vedoucí odboru vnějších vztahů sděleno, že několik otázek bylo z finálního zadání průzkumu veřejného mínění vyřazeno.
- příští zasedání KV ZMČ Praha 5 se bude konat dne 14. 5. 2012 od 14,00 hodin v zasedací místnosti ve 3. patře, nám. 14. října, Praha 5.
V Praze dne 23. 4. 2012
Zapsala: Ivana Buková, tajemnice KV
Zápis ověřil:
Bc. Lukáš Herold, předseda KV