Ohlašovna sdělí vlastníkovi objektu na jeho písemnou žádost jméno, popřípadě jména, příjmení a datum narození státních občanů České republiky, k nimž vede údaj o místě trvalého pobytu, odpovídající adrese objektu. Sdělení ohlašovny musí být vlastníkovi objektu doručeno do vlastních rukou. Ohledně přihlášených cizinců se vlastník musí obrátit na Ministerstvo vnitra, Odbor azylové a migrační politiky (Informační portál pro cizince) nebo na Policii České republiky, Službu cizinecké policie – Oddělení pobytu cizinců.

Kontakt

Úřad městské části Praha 5
Odbor osobních dokladů, evidence obyvatel a voleb
Oddělení evidence obyvatel a voleb
Štefánikova 236/13 a 246/15
Praha 5

Úřední hodiny

pondělí8.00–17.00
úterý8.00–14.00
středa8.00–17.00
čtvrtek8.00–14.00
pátek8.00–12.00

Odpovědná osoba


Objednejte se online

KDO ŽÁDÁ A ZA JAKÝCH PODMÍNEK

Žádost o výpis občanů vlastníkovi objektu podává vlastník nemovitosti na ohlašovně v místě, kde předmětná nemovitost leží (ohlašovnou se rozumí obecní úřad, v hlavním městě Praze a vybraných územně členěných statutárních městech úřad městské části nebo městského obvodu).

Žádost o poskytnutí údajů může vlastník podat osobně, elektronicky nebo formou listinného podání.

Žádost o poskytnutí údajů může vlastník podat osobně na příslušné ohlašovně, kde prokáže svou totožnost platným dokladem totožnosti. Elektronicky je možné žádost zaslat prostřednictvím datové schránky fyzické osoby nebo s uznávaným elektronickým podpisem. Žádost zaslaná v listinné podobě musí být opatřena úředně ověřeným podpisem; tato povinnost neplatí, podepíše-li žadatel žádost před pracovníkem úřadu příslušným k jejímu převzetí.

Za vlastníka, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý k podání žádosti o poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel, žádá o poskytnutí údajů jeho opatrovník.

O poskytnutí údajů může rovněž požádat člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování bylo schváleno soudem. Za vlastníka může rovněž požádat o poskytnutí údajů zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.

Je-li vlastníkem objektu právnická osoba, zastupuje ji příslušný statutární orgán.

CO MUSÍTE PŘEDLOŽIT

  • písemnou žádost na příslušné ohlašovně. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis obyvatele; to neplatí v případě, kdy obyvatel podepíše žádost před orgánem příslušným k převzetí žádosti. Pokud má žádost formu datové zprávy, obyvatel ji po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky fyzické osoby.
  • v případě osobního podání žádosti na příslušném úřadu prokázat totožnost platným občanským průkazem, popřípadě platným cestovním dokladem
  • žadatel musí ohlašovně doložit své vlastnické právo k objektu, nemůže-li si ohlašovna existenci tohoto práva ověřit sama bezúplatně veřejným dálkovým přístupem v katastru nemovitostí.

Neexistuje standardizovaný vzor žádosti, žádost sepište volnou formou tak, aby z jejího znění bylo zřejmé, kdo ji podává a čeho se domáháte. Uveďte své jméno, příjmení, datum narození a adresu místa pobytu, případně jinou adresu pro doručování. Právnická osoba je povinna v žádosti uvést název, identifikační číslo a adresu sídla, případně jinou adresu pro doručování.

SPRÁVNÍ POPLATKY

Vlastník za poskytnutí údajů z informačního systému evidence obyvatel uhradí správní poplatek ve výši 30 Kč za první stránku a 10 Kč za každou další i započatou stránku.

×