Evidence obyvatel je vedena v agendovém informačním systému a obsahuje zákonem stanovené údaje o státních občanech České republiky (dále jen „občan“), osobách, které pozbyly státní občanství České republiky a o cizincích, kteří jsou matkou, otcem, popřípadě jiným zákonným zástupcem, manželem, registrovaným partnerem nebo dítětem občana.
Kontakt
Úřad městské části Praha 5Odbor osobních dokladů, evidence obyvatel a voleb
Oddělení evidence obyvatel a voleb
Štefánikova 236/13 a 246/15
Praha 5
Úřední hodiny
| pondělí | 8.00–17.00 |
| úterý | 8.00–14.00 |
| středa | 8.00–17.00 |
| čtvrtek | 8.00–14.00 |
| pátek | 8.00–12.00 |
Odpovědná osoba
- Markéta Wildová
vedoucí pověřena vedením
kancelář 041
e-mail: marketa.wildova@praha5.cz
telefon: 257 000 957
Objednejte se online
KDO ŽÁDÁ A ZA JAKÝCH PODMÍNEK
Žádost může podat obyvatel starší 15 let. Za obyvatele mladšího 15 let a za občana, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý k podání žádosti o poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel, žádá o poskytnutí údajů jeho zákonný zástupce nebo opatrovník.
O poskytnutí údajů může rovněž požádat člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování bylo schváleno soudem. Za obyvatele může rovněž požádat o poskytnutí údajů zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele. Tyto osoby musí prokázat svoji totožnost a jejich identifikační údaje se zapisují na žádost o poskytnutí údajů.
Údaj o osvojení může být poskytnut obyvateli až po dovršení věku 18 let pouze Ministerstvem vnitra.
Ministerstvo vnitra, krajský úřad, obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo ohlašovna poskytuje na písemnou žádost obyvatele údaje z evidence obyvatel, které jsou vedeny k jeho osobě a k osobě blízké. K osobě blízké se poskytuje pouze údaj o datu, místu a okresu úmrtí, popř. místu a státu úmrtí, údaje o prohlášení za nezvěstného, údaje o prohlášení za mrtvého. Osobou blízkou se pro účely zákona o evidenci obyvatel rozumí otec, matka, prarodiče, praprarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner.
Žádost o poskytnutí údajů může obyvatel podat osobně, elektronicky nebo formou listinného podání, a to u kteréhokoli obecního úřadu obce s rozšířenou působností nebo krajského úřadu, případně u Ministerstva vnitra (pouze na adrese náměstí Hrdinů 1634/3, 140 21 Praha 4). Osobně či v listinné podobě lze žádost podat i u kterékoli ohlašovny.
Elektronicky je třeba žádost podat na formuláři publikovaném na webových stránkách Ministerstva vnitra a tento formulář zaslat prostřednictvím datové schránky fyzické osoby nebo s uznávaným elektronickým podpisem.
Žádost zaslaná v listinné podobě musí být opatřena úředně ověřeným podpisem; tato povinnost neplatí, podepíše-li žadatel žádost před pracovníkem úřadu příslušným k jejímu převzetí.
Osobně či písemně lze žádost podat na tiskopisu Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému, jenž je k dispozici u všech výše uvedených úřadů, případně na webu Ministerstva vnitra. Tiskopis „Žádost o poskytnutí údajů z informačního systému“ naleznete zde.
Další informace k vyplnění tiskopisu naleznete zde.
CO MUSÍTE PŘEDLOŽIT
- písemnou žádost na příslušném úřadu. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis obyvatele; to neplatí v případě, kdy obyvatel podepíše žádost před orgánem příslušným k převzetí žádosti. Pokud má žádost formu datové zprávy, obyvatel ji po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky fyzické osoby.
- v případě osobního podání žádosti na příslušném úřadu prokázat totožnost občanským průkazem, popřípadě cestovním dokladem
SPRÁVNÍ POPLATKY
Za poskytnutí údajů z informačního systému evidence obyvatel se hradí správní poplatek ve výši 50 Kč za každou započatou stránku.
