Občan, který se rozhodl ukončit trvalý pobyt na území České republiky, sdělí tuto skutečnost písemně ohlašovně podle místa trvalého pobytu nebo zastupitelskému úřadu.
Kontakt
Úřad městské části Praha 5Odbor osobních dokladů, evidence obyvatel a voleb
Oddělení evidence obyvatel a voleb
Štefánikova 236/13 a 246/15
Praha 5
Úřední hodiny
| pondělí | 8.00–17.00 |
| úterý | 8.00–14.00 |
| středa | 8.00–17.00 |
| čtvrtek | 8.00–14.00 |
| pátek | 8.00–12.00 |
Odpovědná osoba
- Markéta Wildová
vedoucí pověřena vedením
kancelář 041
e-mail: marketa.wildova@praha5.cz
telefon: 257 000 957
Objednejte se online
SPRÁVNÍ POPLATEK ZA UKONČENÍ TRVALÉHO POBYTU
- při oznámení na území České republiky – 100 Kč
- při oznámení na zastupitelském úřadě České republiky v zahraničí – 300 Kč
Na úřadě předložíte vlastní písemné sdělení (neexistuje standardizovaný tiskopis). Sdělení podepíšete přímo před zaměstnancem ohlašovny a zároveň prokážete svou totožnost občanským průkazem (případně jiným obdobným dokladem, který je veřejnou listinou, např. platný cestovní pas či platný řidičský průkaz).
Písemné sdělení můžete rovněž zaslat úřadu poštou s vaším ověřeným podpisem.
Ukončení trvalého pobytu lze oznámit i formou datové zprávy, pokud ji podepíšete uznávaným elektronickým podpisem nebo dodáte prostřednictvím vlastní datové schránky.
Dnem ukončení trvalého pobytu na území České republiky končí platnost občanského průkazu a držitel je tedy povinen ho odevzdat do 15 dnů od oznámení této skutečnosti. Průkaz se odevzdává buď úřadu obce či městské části, který jej vydal (je na průkazu uveden), nebo matričnímu úřadu podle místa trvalého pobytu.
