Za občana mladšího 15 let ohlásí změnu místa trvalého pobytu jeho zákonný zástupce, poručník, opatrovník, pěstoun nebo osoba, které byl občan mladší 15 let svěřen do osobní péče.

Kontakt

Úřad městské části Praha 5
Odbor osobních dokladů, evidence obyvatel a voleb
Oddělení evidence obyvatel a voleb
Štefánikova 236/13 a 246/15
Praha 5

Úřední hodiny

pondělí8.00–17.00
úterý8.00–14.00
středa8.00–17.00
čtvrtek8.00–14.00
pátek8.00–12.00

Odpovědná osoba


Objednejte se online

CO JE POTŘEBA PŘEDLOŽIT

  • vyplněný a zákonným zástupcem podepsaný „Přihlašovací lístek k trvalému pobytu“ (je nutné vyplnit originál tiskopisu, který je k dispozici na úřadě)
  • občanský průkaz zákonného zástupce (případně jiný doklad totožnosti, který je veřejnou listinou, např. platný cestovní pas či platný řidičský průkaz)
  • rodný list dítěte a občanský průkaz dítěte, pokud má dítě občanský průkaz vydaný
  • doklad o vlastnictví domu nebo bytu (např. výpis z katastru nemovitostí, kupní smlouvu), pokud je zákonný zástupce majitelem nemovitosti (pokud si existenci vlastnického práva nebo jiného užívacího práva může ohlašovna ověřit bezúplatně veřejným dálkovým přístupem v katastru nemovitostí, majitel vlastnické právo nedokládá)
  • ostatní žadatelé předkládají doklad o oprávnění užívat byt, obytnou místnost apod. (např. nájemní smlouvu, která musí být v době přihlášení platná a účinná), a pokud tento doklad žadatel nevlastní, předkládá úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny trvalého pobytu (tj. potvrzení od majitele domu, majitele bytu apod.). Takové potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu k trvalému pobytu před zaměstnancem ohlašovny.

SPRÁVNÍ POPLATEK

Občané mladší 15 let jsou od správního poplatku osvobozeni.

LHŮTY PRO VYŘÍZENÍ

Úřad musí zapsat změnu adresy trvalého pobytu do agendového informačního systému evidence obyvatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 pracovních dnů.

×