Na písemnou žádost občana lze požádat o zavedení (změnu, nebo zrušení) tzv. doručovací adresy do evidence obyvatel (odlišné adresy od místa trvalého pobytu, na kterou pak budou všechny úřady doručovat písemnosti). Ohlásit adresu pro účely doručování (její změnu nebo zrušení) můžete na obecním úřadě v místě vašeho trvalého pobytu. V našem případě je to Úřad městské části Praha 5, Odbor osobních dokladů, evidence obyvatel a voleb. Pokud trvalý pobyt na území České republiky nemáte, žádáte v místě posledního trvalého pobytu na území České republiky.

Kontakt

Úřad městské části Praha 5
Odbor osobních dokladů, evidence obyvatel a voleb
Oddělení evidence obyvatel a voleb
Štefánikova 236/13 a 246/15
Praha 5

Úřední hodiny

pondělí8.00–17.00
úterý8.00–14.00
středa8.00–17.00
čtvrtek8.00–14.00
pátek8.00–12.00

Odpovědná osoba


Objednejte se online

DORUČOVACÍ ADRESOU MŮŽE BÝT

  • adresa v České republice
  • adresa v zahraničí
  • adresa poštovní přihrádky nebo dodávací schránky

INFORMACE O PODÁNÍ ŽÁDOSTI

O zavedení doručovací adresy může zažádat občan starší 15 let nebo jeho zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.

Na úřadě předložíte žádost, kterou podepíšete přímo před zaměstnancem úřadu (vzor žádosti naleznete na Portálu veřejné správy). Zároveň prokážete svou totožnost občanským průkazem (případně jiným platným dokladem totožnosti, který je veřejnou listinou, např. cestovní pas, řidičský průkaz).

Žádost můžete rovněž zaslat poštou úřadu podle místa trvalého pobytu. V takovém případě musí obsahovat váš ověřený podpis.

Do žádosti můžete zahrnout i datum, od kterého vám mají být písemnosti doručovány na danou adresu. Pokud tak neučiníte, pak se tímto datem rozumí den podání žádosti.

Žádost o zavedení doručovací adresy lze podat i formou datové zprávy, pokud ji podepíšete uznávaným elektronickým podpisem nebo dodáte prostřednictvím vlastní datové schránky.

×