Dohody a poradci uvolněných členů Rady

Datum interpelace:
18. 11. 2025
Interpelující:
Ing. Jolana Dočekalová
Interpelovaný:
Bc. Lukáš Herold
Příloha odpovědi:

Interpelace:

Interpelace na starostu MČ Praha 5 Bc. Lukáše Herolda
Zastupitelstvo MČ Praha 5
18. listopadu 2025

Dohody a poradci uvolněných členů Rady

Vážený pane starosto,
v návrhu rozpočtu MČ Praha 5 na rok 2025 jsou v podkapitole 0926 (Odbor Kancelář tajemníka) u položky 5021 plánovány výdaje na pracovníky činné pro Městskou část na dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr ve výši 5,1 mil. Kč. V textové části návrhu rozpočtu je uvedeno, že z této částky je 1 mil. Kč určeno na poradenské aktivity uvolněných členů Rady MČ Praha 5.
Současně je v materiálu deklarována snaha snižovat náklady na dohody konané mimo pracovní poměr a „maximum činností pokrývat v rámci pracovních úvazků“. O to důležitější je mít jasno v tom, v jakých konkrétních případech Městská část nadále využívá dohodáře a poradce, jaká je náplň jejich činnosti a jak je kontrolován přínos jejich práce.
S ohledem na transparentní nakládání s veřejnými prostředky Vás proto žádám o poskytnutí kompletního výčtu všech pracovníků, kteří od začátku roku 2025 vykonávali činnost pro Městskou část Praha 5 na dohodu (DPP/DPČ), a to v následující struktuře:
1. Jméno a příjmení daného dohodáře.
2. Zařazení dohodáře, zda se jedná o:
a) poradce některého uvolněného člena Rady MČ, nebo
b) dohodáře spadajícího pod konkrétní odbor (oddělení) Úřadu MČ.
3. V návaznosti na bod 2:
a) u poradců uvedení jména a příjmení uvolněného člena Rady, pro kterého daný dohodář vykonává poradenskou činnost,
b) u dohodářů spadajících pod Úřad uvedení názvu odboru (případně oddělení), pod který daný dohodář organizačně spadá.
4. Základní popis činnosti daného dohodáře (stručně, ale věcně, jakou konkrétní agendu nebo úkoly pro Městskou část zajišťuje).
5. Informaci, kdo konkrétně výstupy práce daného dohodáře přebírá (funkce / jméno) a jakým způsobem je prováděna kontrola plnění a kvality výsledků jeho činnosti.
6. Celkovou souhrnnou finanční odměnu v Kč, která byla danému dohodáři od začátku roku 2025 dosud vyplacena, případně předpokládanou výši do konce roku 2025, pokud dohoda dále trvá.
7. Informaci, zda daný dohodář současně vykonává i pracovní poměr u Úřadu MČ Praha 5, a pokud ano:
a) na jaké pracovní pozici / zařazení,
b) věcné odůvodnění, proč je s touto osobou uzavřena dohoda nad rámec její pracovní náplně (jaké činnosti z dohody nejsou a nemohou být vykonávány v rámci stávající pracovní smlouvy).
Zvlášť Vás žádám, aby z poskytnutého přehledu bylo jasně patrné, kteří uvolnění členové Rady využívají poradce, v jakém rozsahu a s jakou konkrétní náplní práce.
Pokud jsou mezi uvedenými dohodami také poradci uvolněných členů Rady hrazení z jiných podkapitol či položek rozpočtu, žádám, aby byli do přehledu zahrnuti rovněž a bylo u nich uvedeno i příslušné rozpočtové zatřídění (podkapitola, paragraf, položka).
Děkuji Vám za odpověď.
S úctou
Ing. Jolana Dočekalová
zastupitelka MČ Praha 5

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě