Informace ze zasedání Krizového štábu Městské části Praha 5

15/03/2020

Vážení občané,

 

v reakci na stále se zhoršující epidemiologickou situaci související s výskytem nákazy koronavirem COVID-19 svolala na dnešní 17. hodinu starostka Městské části Praha 5 Renáta Zajíčková mimořádné zasedání Krizového štábu MČ Praha 5.

 

Krizový štáb přijal soubor nařízení a doporučení, které se týkají jak chodu úřadu MČ Praha 5 a jeho fungování ve vztahu k veřejnosti, tak například i provozu základních škol a mateřských škol, kterých je zřizovatelem.

 

  • S ohledem na fakt, že úřad MČ Praha 5 dosud nezískal pro své pracovníky žádné ochranné prostředky, bude od pondělí 16. března až do odvolání omezeno fungování úřadu pouze na telefonickou a e-mailovou komunikaci. Jen ve zcela výjimečných případech a po předchozím telefonickém objednání bude možno navštívit konkrétní pracoviště k vyřízení bezodkladné záležitosti.

 

  • Provoz podatelny MČ Praha 5 bude zachován pouze v režimu elektronické podatelny a informačního systému datových schránek.

 

  • Vzhledem k tomu, že na území MČ Praha 5 sídlí FN Motol a Nemocnice Na Homolce, rozhodl krizový štáb, že mateřské školy a jesle budou do odvolání fungovat v nouzovém režimu. Školky a jesle zabezpečí hlídání dětí jen pro rodiče, kteří zajišťují krizovou infrastrukturu státu a rodiče samoživitele. Obojí za podmínky, že tito rodiče čestným prohlášením potvrdí skutečnost, že nemají jinou možnost, jak pečovat o dítě předškolního věku.  Zároveň čestným prohlášením stvrdí, že jejich dítě nebylo v kontaktu s osobou, které byla nařízena karanténa nebo která je nakažena onemocněním COVID-19.

 

Děkujeme Vám za pochopení a vstřícnost k našim opatřením.

  

Krizový štáb se bude scházet i nadále, a to v závislosti na aktuálním vývoji situace. 

 

 

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě