Stav a využití mobilní aplikace Praha 5 v mobilu

Datum interpelace:
29. 01. 2019
Datum odpovědi:
01. 03. 2019
Interpelující:
RNDr. Radomír Palovský, CSc 
Interpelovaný:
Martin Slabý
Příloha interpelace:
Příloha odpovědi:

Interpelace:

Vážený pane místostarosto,

obracím se na Vás s interpelací ve věci „Stavu a využití mobilní aplikace Praha 5 v mobilu.“, kterou vytváří a spravuje odbor ve Vaší gesci: odbor veřejného prostranství. Následně budu mobilní aplikaci „Praha 5 v mobilu“ pojmenovávat jen jako „aplikace“

rád bych znal odpovědi na následující otázky:

1. Kolik jsou celkové náklady na vytvoření aplikace na odboru veřejného prostranství?
2. Kolik činí udržovací náklady na aplikaci v současném roce?
3. Kolik občanů si aplikaci stáhlo a kolik jí používá? Pokud tato informace není dostupná tak proč není dostupná, protože taková zpětná vazba je zásadní způsobem vypovídá o efektivitě využití aplikace.
4. Kolik zaevidovaných podnětů pro činnost odboru veřejného prostranství dorazilo na ÚMČ Praha 5 prostřednictvím aplikace?
5. Kolik podnětů došlých z aplikace bylo vyřízeno kladně? Odmítnuto? Čeká na vyřízení?

 

Předem děkuji za odpovědi.

S pozdravem

RNDr. Radomír Palovský, CSc
zastupitel 

V Praze 29. ledna 2019

Odpověď:

V Praze dne 1. 3. 2019

 

Intepelovaný: Martin Slabý, místostarosta

Interpelaci podal: RNDr. Radomír Palovský, CSc, člen zastupitelstva MČ Praha 5 dne 29. 1. 2019

 

Vážený pane Palovský,

Jak je Vám jistě známo, aplikace „Praha 5 v mobilu“ vznikla se několika záměry:

  1. Umožnit občanům Prahy 5 jednoduše a pohodlně podat podmět k řešení nepořádku a závad na veřejném prostranství a majetku, a tím se podílet na zvyšování kvality života na MČ Praha 5, protože městští úředníci nemohou být všude. Takto podané podněty jsou předávány na správcovskou firmu CENTRA a odbor, jehož jsem gestorem, pak dohlíží na vyřešení podnětu.
  2. Zvýšit informovanost občanů o plánovaných událostech a akcích, protože stávající internetové stránky MČ toto neumožňovaly a nové stránky, na které se čekalo celé minulé volební období, a stále nejsou kompletně dokončené, významné zlepšení nepřinesly.
  3. Zpřístupnit do mobilního telefonu další funkce a aplikace již provozované MČ (Podnikatelé na Praze 5, Body zájmu, …) nebo funkce nové, které by byly užitečné pro občany a návštěvníky Prahy 5 (Průvodce Prahou 5, SOS a krizová situace, Rezervace, Ankety).

Chci Vám také připomenout, že příprava této aplikace byla v programovém prohlášení rady minulé koalice, ve které jste byl členem. Úspěchem je, že i po mnoha peripetiích aplikace vznikla. Velkým problémem byla stálá absence nových internetových stránek pro napojení aplikace pro příjem článků a novinek a formální nepodpora či neochota z Vašeho odboru. Bohužel velkým neúspěchem aplikace je její nízká rozšířenost mezi občany, která je způsobená nízkou informovaností o její existenci. Odkaz na aplikaci není ani do dnešního dne umístěn na internetových stránkách MČ a neproběhla jakákoliv marketingová podpora, jako je např. zveřejnění v časopisu Pětka či letáku na přepážkách. Bohužel tyto činnosti nepatří do mojí gesce, takže nemám moc prostředků, jak pomoci s rozšířením povědomí o této aplikaci.

 

K Vašim otázkám:

1) Kolik jsou celkové náklady na vytvoření aplikace na odboru veřejného prostranství?

  • Cena aplikace je rozděleny do 3 fází podle fází vývoje. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
  • Cena za první fázi: 1 003 200,- Kč (již proplaceno).
  • Cena za druhou fázi: 456 000,- Kč (bude proplaceno po dokončení druhé fáze).
  • Cena za třetí fázi: 398 800,- Kč (bude proplaceno po dokončení třetí fáze).

2) Kolik činí udržovací náklady na aplikaci v současném roce?

V celkové ceně za projekt (1 858 000,- Kč bez DPH) je zahrnuta servisní podpora po dobu dvou let od oficiální publikace (5. 9. 2018).

3) Kolik občanů si aplikaci stáhlo a kolik jí používá? Pokud tato informace není dostupná tak proč není dostupná, protože taková zpětná vazba je zásadní způsobem vypovídá o efektivitě aplikace.

Data jsou uvedena od existence aplikace, tedy od první oficiální publikace (5. 9. 2018). Jsou aktuální k datu 28. 02. 2019. Data jsou dostupná z Google Play konzole a iTunes Connect.

Android

  • Počet instalací: 357 (kolikrát byla aplikace nainstalována).
  • Počet aktivních instalací: 190 (kolik uživatelů má aplikaci nainstalovanou a spustili ji alespoň 1x za posledních 30 dní).
  • Denní počet aktivních uživatelů: 32 (průměrný počet uživatelů, kteří denně aplikaci používají).

iOS

  • Počet instalací: 54 (kolikrát byla aplikace nainstalována).
  • Počet aktivních instalací: 17 (kolik uživatelů má aplikaci nainstalovanou a spustili ji alespoň 1x za posledních 30 dní).
  • Denní počet aktivních uživatelů: 7 (průměrný počet uživatelů, kteří denně aplikaci používají).

4) Kolik zaevidovaných podnětů pro činnost odboru veřejného prostranství dorazilo na UMČ Praha 5 prostřednictvím aplikace?

5) Kolik podnětů došlých z aplikace bylo vyřízeno kladně? Odmítnuto? Čeká na vyřízení?

Data jsou uvedena od existence aplikace, tedy od první oficiální publikace (5. 9. 2018). Jsou aktuální k datu 28. 02. 2019.

  • Celkový počet zaevidovaných defektů: 44
  • Z celkového počtu vyřešeno: 38
  • Z celkového počtu v řešení: 2
  • Z celkového počtu čeká na zahájení řešení: 4
  • Z celkového počtu odmítnuto: 0

 

Martin Slabý

místostarosta

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě