zakázky malého rozsahu

Datum interpelace:
19. 12. 2013
Datum odpovědi:
29. 01. 2014
Interpelující:
RNDr. Milan Macek, CSc.
Interpelovaný:
Ing. Miroslav Zelený
Příloha interpelace:

Interpelace:

Interpelace I.

 

Vážený pane starosto,

 

Rada na svém zasedání dne 3. 12. 2013 schválila zadání celkem 12 zakázek malého rozsahu v oblasti informatiky (usnesení číslo 57/1988/2013 až 57/1999/2013) za celkovou částku 13 192 322,10 Kč. V této souvislosti vyvstává celá řada otázek:

  • Jedná se skutečně o zakázky malého rozsahu nebo o uměle rozdělené podlimitní veřejné zakázky? Tomu nasvědčuje skutečnost, že 4 firmy získaly po dvou zakázkách, a to, že nabídnuté ceny v součtu se vejdou do rozsahu zakázky malého rozsahu, nemohlo být při vyhlášení jisté.
  • Osloveno bylo celkem 20 firem, tedy na jednu zakázku v průměru pouhých 1,7 firmy. V případě, že by se jednalo o podlimitní zakázky, byla by tím porušena ustanovení zákona o veřejných zakázkách. Proč byl osloven tak malý počet firem?
  • Zadávací řízení bylo rozesláno 28. 11. 2013, již dne 3. 12. 2013 bylo rozhodnuto o výběru uchazečů a datum plnění bylo stanoveno na 13. 12. 2013 (i když to v některých smlouvách není uvedeno). Co bylo důvodem k takovému spěchu, aby cca 13 mil Kč bylo utraceno za 14 dní?

 

 

RNDr. Milan Macek, CSc., zastupitel

V Praze dne 19. 12. 2013

Odpověď:

Vážený pane doktore,

 

odpovídám na Vaši interpelaci vznesenou na jednání zastupitelstva dne 19. 12. 2013 ve věci zakázek malého rozsahu.

 Mohu Vás ubezpečit, že se jedná o veřejné zakázky malého rozsahu zcela v souladu s relevantními předpisy, tedy zejména v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách. K tomuto si dovoluji uvést následující teze:

 1)      Specifikace díla uvedeného v jednotlivých zadávacích dokumentacích je srozumitelná, dostatečně popsaná a přístupná pro všechny budoucí uchazeče pro podání nabídky, přičemž předmět uvedených zakázek se liší, a soutěžit je společně jako jednu veřejnou zakázku není ani účelné, ani efektivní a ani hospodárné.

 2)      Nic nenasvědčuje tomu, že by požadavky zadavatele nebyly dostatečně obecně popsány nebo že by měly být diskriminační nebo navrženy ve prospěch jednoho dodavatele.

 3)      Navržený způsob hodnocení jednotlivých nabídek je dostatečně rozpracován
s ohledem na předmět veřejné zakázky, transparentnost a jednoznačnost hodnocení nabídek.

 4)      Pokud existuje návrh obchodních podmínek, tak nic nenasvědčuje tomu, že by nebyl zpracován v tom smyslu, aby dostatečně eliminoval rizika na straně zadavatele
a zajistil soulad s požadavky zadávací dokumentace.

 K Vašemu druhému dotazu je třeba akcentovat fakt, že průměrně se sice jedná o 1,7 oslovených uchazečů na jednu zakázku, nicméně žádný právní předpis nezapovídá,
aby v rámci odlišných veřejných zakázek byli osloveni obdobní uchazeči. Ve Vám uvedeném případě bylo vždy osloveno 4-5 uchazečů pro každou veřejnou zakázku malého rozsahu, přičemž důvody pro odlišnost jednotlivých veřejných zakázek jsem uvedl zevrubně výše.

K Vašemu poslednímu dotazu dodávám, že o žádný spěch se nejedná. Celá věc byla předmětem pečlivé přípravy, která byla nepochybně dostatečná, neboť celý formální proces proběhl ve Vámi uváděných termínech.

 

S pozdravem

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě