Pracovní náplň zaměstnanců úřadu Městské části Praha 5

Datum interpelace:
25. 04. 2023
Datum odpovědi:
18. 05. 2023
Interpelující:
MgA. David Dušek
Interpelovaný:
JUDr. Kateřina Černá

Interpelace:

Interpelace
na tajemnici MČ Praha 5 JUDr. Kateřinu Černou

Pracovní náplň zaměstnanců úřadu Městské části Praha 5

Vážená paní tajemnice,

Téma této interpelace i mně osobně přijde nepříjemné, nevhodné, až trapné. Nenapadlo mě, že nastane situace, která vyvolá podobné otázky. V případě, že se nezakládají na pravdě, či si je mylně vysvětluji, tak se všem následně jmenovaným předem omlouvám.

Dne 12. dubna 2023 ve 13:45 na úřadu Městské části Praha 5, na adrese Štefánikova 13, Praha 5, jsem byl svědkem vcelku překvapivé situace. Kolegyně zastupitelka Mgr. Lucie Boudová, PhD, předávala mně známé zaměstnankyni úřadu Městské části Praha 5 své dvě děti do péče. Ta s nimi následně odešla mimo budovu úřadu.

Prosím tedy zodpovědět tyto otázky:

1. Byla změněna smluvně definovaná pracovní činnost zaměstnanců úřadu tak, že se v pracovní době mohou věnovat péči o děti politických exponentů radnice?
2. Jestli je odpověď na předešlou otázku pozitivní, pak bych rád věděl, zda jsou k těmto činnostem určené úřednice dostatečně vyškoleny a zároveň i připojištěny?

Jestli však pracovní smlouvy tuto činnost nezahrnují, chtěl bych v případě, že stávající koalice tuto činnost po zaměstnancích bude vyžadovat, aby vhodně doplnila pracovní smlouvy.

Prosím o podrobnou písemnou odpověď.

David Dušek, zastupitel STAN P5 v ZMČ

Odpověď:

Vážený pan
MgA. David Dušek
člen ZMČ Praha 5

Praha dne 18.5.2023

Vážený pane zastupiteli,

k interpelaci ze 4. zasedání ZMČ č.13 Vám ve spolupráci s oddělením personálním a odborem KMČ – oddělením organizačním sděluji:

Na úvod svého vyjádření předesílám, že interpelaci je dle § 13 odst. 1 jednacího řádu ZMČ Praha 5 možné směřovat na: „RMČ P5, jednotlivé členy RMČ P5, předsedy výborů ZMČ P5, statutární orgány právnických osob, jejichž zakladatelem je MČ Praha 5 a vedoucí příspěvkových organizací a organizačních složek, které MČ Praha 5 zřídila“. Položené dotazy tedy vnímám jako realizaci práva zastupitele městské části hlavního města Prahy požadovat od zaměstnanců zařazených do úřadu městské části, informace ve věcech, které souvisejí s výkonem jeho funkce, vyjádřené v § 51 odst. 2 písm. c) ve spojení s § 83 odst. 3 zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů.

Nyní k meritu samotných dotazů:
Body ad 1. a ad 2.:
Pracovní náplň zaměstnanců nebyla změněna, ani neobsahuje žádné údaje o péči o dítě tak, jak uvádíte ve své otázce. Tudíž žádná školení ani připojištění, týkající se péče o děti dle Vaší otázky neproběhly, ani nemohou probíhat. S Mgr. Lucií Boudovou i příslušnou zaměstnankyní byla předmětná věc projednána (záznam je u Mgr. Petry Vláčilové pověřené vedoucí KMČ za účasti vedoucí oddělení organizačního paní Renáty Vosátkové).

S pozdravem

JUDr. Kateřina Černá
tajemnice ÚMČ Praha 5

Kontakt

Městská část Praha 5
nám. 14. října 1381/4
150 00 Praha 5

Tel.: +420 257 000 511 E-mail: podatelna@praha5.cz

ID datové schránky: yctbyzq

Podrobné kontakty a úřední hodiny

Sociální sítě